کد خبر : 8101
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 مرداد 1402 - 8:36

یامین پور:

بانک‌ها تقاضاهای تسهیلات ازدواج را تا پایان شهریورماه پرداخت کنند

بانک‌ها تقاضاهای تسهیلات ازدواج را تا پایان شهریورماه پرداخت کنند
معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به دستور رئیس جمهور به بانک‌ها درخصوص پرداخت تسهیلات ازدواج، خاطرنشان کرد: مطابق این دستور کلیه بانک‌ها در سراسر کشور موظف هستند تا پایان شهریورماه سال جاری به طور 100 درصد تسهیلات ازدواج افراد در صف را پرداخت نمایند.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ وحید یامین‌پور ظهر امروز با حضور در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان قم که در سالن جلسات استانداری قم برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: رسیدگی به مسائل جوانان امروز از ماموریت‌های اصلی دولت سیزدهم است و رئیس جمهور نگاه مثبتی بر حل مسائل و مشکلات جوانان دارند.

وی افزود: به تعبیر رهبر انقلاب آینده هولناکی در حوزه جوانی جمعیت خواهیم داشت، بر اساس آمار سال ۱۳۹۵ جمعیت جوان ۱۸ تا ۳۴ سال حدود ۲۵ میلیون نفر بوده اما امروز این آمار به ۲۱ میلیون نفر کاهش پیدا کرده است.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: دولت تاکید بسیاری در موضوع تسهیل‌گری در ازدواج جوانان دارد، بدین جهت رئیس جمهور فقط در همین موضوع ۱۹ مصوبه را به دستگاه‌ها ابلاغ کرده است و واقعیت این است که بحث ازدواج در سند تحول دولت جزو ماموریت‌های اصلی تعریف دشده است.

یامین‌پور در ادامه با اشاره به دستور رئیس جمهور به بانک‌ها درخصوص پرداخت تسهیلات ازدواج، خاطرنشان کرد: مطابق این دستور کلیه بانک‌ها در سراسر کشور موظف هستند تا پایان شهریورماه سال جاری به طور ۱۰۰ درصد تسهیلات ازدواج افراد در صف را پرداخت کنند.

وی اشاره کرد: مطابق آمار در استان قم بیش از ۲ هزار نفر در صف اخذ تسهیلات ازدواج هستند. درحال حاضر این استان رتبه ۱۴ را در کشور دارد و سال گذشته موفق به پرداخت ۸۹ درصد از این تسهیلات شده است.

یامین‌پور افزود: دولت سیزدهم درحال حاضر برای پسران زیر ۲۵ سال و دختران زیر ۲۳ سال هرکدام ۲۲۰ میلیون تومان تسهیلات ازدواج با سود ۴ درصد پرداخت می‌نماید. متاسفانه گاهی اوقات بانک‌ها به بهانه‌های مختلف در پرداخت این نوع تسهیلات تاخیر دارند که باید این مسئله حل شود.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان درخصوص رسالت ستاد ساماندهی امور جوانان در استان‌ها ابراز کرد: این ستاد به نوعی متناظر با شورای عالی جوانان در قلمرو استانی است که به ریاست استاندار تشکیل می‌شود. تمام تلاش ما در وزارت ورزش این بوده است که ستادهای استان‌ها احیا و ماموریت‌های آن‌ها جدی گرفته شود.

وی با اشاره به حضور مسئولین دولت میان جوانان عنوان کرد: حضور مسئولین کشوری و استانی میان دانش‌آموزان، دانشجویان و بین مردم مورد تاکید رئیس جمهور قرار گرفته است، مسئولین با حضور در بین مردم باید دستاوردهای نظام را در حوزه‌های تخصصی خود برای مردم تبیین کنند.

یامین‌پور در ادامه با انتقاد از وضعیت اهدای زمین به زوج‌های جوان اظهار کرد: اهدای زمین به زوج‌های جوان در استان قم وضعیت خوبی ندارد، این استان در همین موضوع رتبه ۳۱کشوری را به خود اختصاص داده است.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در پایان گفت: با همتی که در مسئولین استان قم مشاهده شده است، امیدواریم در بحث امور جوانان در آینده شاهد پیشرفت‌های مهم و چشم‌گیری باشیم. رسیدگی به امور جوانان علاوه بر تاکید رئیس جمهور همواره مورد توجه رهبر انقلاب نیز قرار گرفته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.