کد خبر : 11734
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 آذر 1402 - 23:44

ذوالنوری:

باید از واحدهای صنعتی کوچک در قم حمایت شود

باید از واحدهای صنعتی کوچک در قم حمایت شود
نماینده مردم قم درمجلس شورای اسلامی بااشاره به بحث مهم صنایع در این استان گفت: واحدهای صنعتی کوچک در قم باید مورد حمایت مسئولان باشد.
۵/۵ - (۳ امتیاز)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری روز سه‌شنبه درجلسه شورای اداری قم افزود:‌ نباید همه توجهات مسوولان اقتصادی به چند واحد بزرگ صنعتی معطوف شده و بسیاری از واحدهای کوچک به حاشیه رانده شوند.

وی اظهار داشت: برخی بانک‌ها برای احداث شعبات فروشگاه‌های مطرح در شهرهای دیگر وام‌های چند هزار میلیاردی می‌دهند در حالیکه بسیاری از صنایع کوچک قم برای دریافت وام‌های خرد با مشکل مواجه هستند.

وی در ادامه با تاکید بر ویژگی اقلیمی قم، بیان داشت: باید صرفاً برای واحدهای صنعتی کم آب‌بر،فاخر و دارای ارزش افزوده بالا مجوز احداث و توسعه صادر شود.

ذوالنوری با اشاره به کمبود کارگر در واحدهای صنعتی ، گفت: این واحدهای نوعا بزرگ و برخی آلاینده مشکلاتی در تامین آب و همچنین جذب کارگر غیربومی و حاشیه نشینی را بوجود آورده‌اند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: تبدیل برخی از نقاط قم به محل بازیافت صنایع آلاینده مانند سرب و باطری زیبنده این شهر نیست.

ذوالنوری گفت:‌صنایع فعال در قم باید متناسب با ویژگی‌های فرهنگی این استان باشند.

دیگر نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه اظهار داشت:‌ حقوق و مزایای کارکنان استانداری‌، جهاد کشاورزی و فرهنگ و ارشاد اسلامی قم پایین‌تر از متوسط کشوری است که باید برای جبران آن در بودجه سال آینده پیگیری شود.

احمد امیرآبادی با اشاره به نزدیکی به زمان تصویب بودجه سال ۱۴۰۳، تصریح کرد: بودجه سال آینده بر اساس قانون برنامه هفتم توسعه کشور در حال تدوین است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.