کد خبر : 11240
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آبان 1402 - 13:03

در اختتامیه نخستین جشنواره صورت گرفت؛

رونمایی از پوستر دومین جشنواره میراث سرد

رونمایی از پوستر دومین جشنواره میراث سرد
اختتامیه نخستین جشنواره رسانه‌ای میراث سرد با رونمایی از پوستر دومین جشنواره برگزار شد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛  امروز طی مراسمی  آئین اختتامیه نخستین جشنواره رسانه‌ای میراث سرد در محل سالن جلسات شهید سلیمانی اداره گاز استان قم برگزار شد.

دریافت ۱۰۰ اثر توسط دبیرخانه جشنواره

در ابتدای این جلسه  حسین طالب‌علی دبیر این‌ جشنواره ضمن قرائت بیانیه هیات داوران با ارائه گزارشی از روند جشنواره گفت: این جشنواره میزبان ۱۰۰ اثر از جامعه رسانه استان بود.
وی ادامه داد: به‌عنوان نخستین دوره از جشنواره شاهد استقبال خوبی از سوی اصحاب رسانه بوده‌ایم و امیدواریم به همت عوامل اجرایی و دبیرخانه در دوره بعدی شاهد رشد ارسال آثار و تولیدات باشیم.
طالب‌علی با اشاره به اینکه این جشنواره جز جشنواره‌های تخصصی بود که برگزار شد، گفت: از آثار رسیده کتابچه‌ای آماده شده که چاپ خواهد شد.

ایجاد فرهنگ‌سازی و رقابت سازنده توسط جشنواره‌های رسانه‌ای

در این‌ مراسم فخرالدین یوسف‌پور، مدیر خانه مطبوعات استان قم با اشاره به اینکه جشنواره‌های رسانه‌ای فرصتی برای رقابت اهالی رسانه است، اظهار داشت: این رقابت‌ها سالم و سازنده است.
وی ادامه داد: سعی شده است در خانه مطبوعات به جشنواره‌های موضوعی و تخصصی نگاه ویژه شود تا در موضوع خاص فرهنگ‌سازی مناسبی صورت بگیرد. از جمله جشنواره‌های موضوعی جشنواره نظام‌مهندسی، زائر، ابوذر و روز قم است که در استان برگزار شده و می‌شود.
مدیر خانه مطبوعات استان قم خاطرنشان کرد: نباید به جشنواره‌های موضوعی به‌عنوان تبلیغات نگاه کرد؛ بلکه باید با نگاه سرمایه‌گذاری در بحث فرهنگ‌سازی دید شود.
وی با اشاره به اهمیت جشنواره‌های موضوعی در جریان‌سازی‌ها و تأثیرگذاری‌ها گفت: به یاری خداوند جشنواره میراث سرد در اولین دوره خود توانست نقش مؤثری در ترویج فرهنگ اصلاح الگوی مصرف ایجاد کند و موجب تشویق و ترویج این فرهنگ در بین رسانه‌های استانی شود و اصحاب رسانه به سمت تولیدات تخصصی در حوزه مصرف گاز بروند.

جریان‌سازی فرهنگی یکی از نتایج جشنواره‌های موضوعی است
همچنین در ادامه این مراسم مهدی توکلیان، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های استان قم ضمن تقدیر از عوامل اجرایی این جشنواره از مجموعه اداره گاز استان قم پیرامون توجه به رسانه تقدیر کرد و گفت: اقدام اداره گاز پیرامون توجه به رسانه و ایجاد برانگیختگی از طریق برگزاری جشنواره میراث سرد اقدامی شایسته بود که می‌توان گفت در مسئله اصلاح الگوی مصرف انرژی فضای این چنین  جشنواره‌هایی خالی و موردنیاز بوده است.
وی افزود: قم در عرصه شهادت سرآمد کشور است و باید در حوزه فرهنگ هم سرآمد کشوری شود.
مدیرکل نهاد کتابخانه‌های استان قم با اشاره به اینکه جریان‌سازی فرهنگی یکی از نتایج جشنواره‌های موضوعی است، گفت: در سال‌های گذشته به نقش انرژی در سبک زندگی مردم بی‌توجهی شده است که امروز با رسانه در خصوص مصرف بهینه و درست می‌توانیم فرهنگ‌سازی کنیم.

استفاده از ظرفیت رسانه برای فرهنگ‌سازی و حل مشکلات
رضا اعرابی، مدیرکل ارتباطات و روابط‌عمومی استانداری قم نیز در ادامه این برنامه با اشاره به اینکه یکی از فرمول‌های عملیات رسانه‌ای برانگیختگی و تهییج است، گفت: بسیاری از مسائل را می‌توان با این فرمول در جامعه فرهنگ‌سازی کرد.
وی ادامه داد: امروز مصرف انرژی در کشور یکی از دغدغه‌های مهم مسئولین و مدیران کشوری است که برای مصرف بهینه باید فرهنگ‌سازی شود.
مدیرکل ارتباطات و روابط‌عمومی استانداری قم با اشاره به اینکه کارسازی و تأثیرگذاری اقدامات رسانه‌ای در حوزه معضلات و مشکلات ابراز داشت: مشارکت مجموعه خانه مطبوعات و اداره گاز موجب رقم‌خوردن یک اتفاق مثبت در حوزه اصلاح الگوی مصرف بود که این امر سرچشمه از نگاه مدیر اداره گاز استان به مجموعه رسانه است که شایسته و قابل‌تقدیر است.

در انتهای مراسم هم از دومین پوستر جشنواره میراث سرد رونمایی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.