کد خبر : 7889
تاریخ انتشار : شنبه 21 مرداد 1402 - 10:10

سی‌ویکم مرداد آخرین مهلت درخواست کارفرمایان

سی‌ویکم مرداد آخرین مهلت درخواست کارفرمایان
مدیرکل تأمین‌اجتماعی استان قم اعلام کرد: آخرین مهلت استفاده کارفرمایان مشمول قانون تأمین‌اجتماعی از طرح بخشودگی جرایم بیمه‌ای که به‌منظور مساعدت به کارفرمایان واحدهای تولیدی، صنعتی، معدنی، خدماتی و اصناف و نیز تقویت توان تولیدی به اجرا گذاشته شده بود، سی‌ویکم مردادماه سال جاری است.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛  محمد عاشوری در گفتگویی با اعلام این خبر اظهار کرد: کارفرمایان متقاضی استفاده از بخشودگی جرایم بیمه‌ای می‌توانند اصل بدهی بیمه‌ای خود را به صورت نقدی پرداخت کنند؛ یا با توافق با شعب این سازمان، روش پرداخت اقساطی را انتخاب کنند.
وی ادامه داد: در صورتی‌ که برای پرداخت اصل بدهی بیمه‌ای، تعداد اقساط (ماهانه) ۱۲ ماه انتخاب شود، کارفرما از صددرصد بخشودگی جرایم برخوردار می‌شود؛ در صورتی‌ که در ۱۸ ماه اقساط بدهی خود را پرداخت کند از ۸۵ درصد بخشودگی جرایم استفاده می‌کند و در صورتی‌ که تعداد اقساط را ۲۴ یا ۳۶ ماهه انتخاب کند، به ترتیب از ۷۵ درصد و ۵۰ درصد بخشودگی بهره‌مند می‌شود.
مدیرکل تامین اجتماعی قم این را هم توصیه کرد که کارفرمایان دارای بدهی بیمه‌ای معوقه (که مشمول جرایم بیمه‌ای شده است)، با انتخاب اقساط ۱۲ ماهه و بخشودگی صددرصدی جرایم، از این فرصت استفاده کنند.
وی با تاکید بر این که با توجه به برنامه‌ راهبردی دولت سیزدهم در زمینه بهبود شرایط اشتغال، این طرح با محوریت حفظ اشتغال موجود کارگاه‌ها اجرایی می‌شود خاطرنشان کرد: کارفرمایانی مشمول استفاده از این تسهیلات خواهند بود که حداقل به مدت یک سال از زمان تقسیط بدهی، نسبت به حفظ یا افزایش اشتغال نیروی انسانی کارگاه بر مبنای لیست اسفندماه سال ۱۴۰۱ و ارسال لیست و پرداخت کامل حق بیمه کارکنان شاغل کارگاه در دوره تقسیط اقدام کنند.
عاشوری گفت: کارگاه‌هایی که بر مبنای لیست اسفند ماه ۱۴۰۱ تعداد بیمه‌شدگان شاغل در آنها کاهش یافته باشد، بعد از بازگشت نیروی کار تعدیل‌شده یا جایگزینی آنها در زمان درخواست و رعایت حفظ اشتغال در دوره تقسیط، از بخشودگی جرایم برخوردار خواهند شد.
وی درباره نحوه برخورداری کارفرمایان مشمول از این تسهیلات قانونی افزود: کارفرمایان متقاضی این تسهیلات باید درخواست خود را از طریق سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی به نشانی es.tamin.ir حداکثر تا تاریخ سی‌ویکم مرداد ماه ثبت کنند؛ توصیه شده است برای سهولت کار، این جمعیت درخواست خود را به روزهای پایانی مهلت یادشده موکول نکنند.
وی با اظهار این که با توجه به دریافت بازخوردهای اجرای این طرح از واحدهای اجرایی تأمین‌اجتماعی در هفته‌های اول اجرای طرح بخشودگی جرائم مشخص شد که برخی از کارگاه‌ها به‌دلیل استفاده از طرح‌های قبلی و عدم پرداخت به‌موقع اقساط در دوره‌های قبلی بخشودگی جرایم، مشمول دوره جدید بخشودگی جرایم نمی‌شوند تصریح کرد: اینها کارگاه‌هایی هستند که تقسیط بدهی در ادوار گذشته داشته‌اند و با وجود دو بار تقسیط بدهی در گذشته، موفق به پرداخت بدهی بیمه‌ای خود نشده‌اند و همچنان دچار مشکل هستند. به‌منظور رفع این مشکل، برای اولین بار، تقسیط بدهی در بار سوم نیز با صدور بخشنامه‌ای امکان‌پذیر شده است و کارگاه‌های دارای این مشکل می‌توانند با تقسیط بدهی برای بار سوم، از تسهیلات بخشودگی جرایم استفاده کنند تا اگر موانعی برای فعالیت کارگاه‌ها وجود دارد، برطرف شود. این کار برای تسهیل‌گری بیشتر و همکاری حداکثری برای رشد تولید توسط سازمان تأمین‌اجتماعی انجام شده است.
عاشوری این را هم اضافه کرد که تاکنون درخواست ۵۶۳ کارفرمای قمی برای استفاده از بخشودگی‌ جرایم‌ بیمه‌ای در سامانه ثبت شده است.
مدیرکل تامین اجتماعی قم توضیح داد که تعدادی از کارفرمایان، شرایط مقرر در این ضابطه اعم از حفظ اشتغال و افزایش اشتغال را نداشته‌اند و بر این اساس، مشمول بخشودگی‌ جرایم نمی‌شوند. بخشی از کارگاه‌ها نیز نیمه‌فعال و ورشکسته شده و بر اساس قانون، کارگاه‌های نیمه‌فعال، ورشکسته، تعطیل و منحل‌شده هم نمی‌توانند از مزایای این طرح استفاده کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.