کد خبر : 10678
تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 آبان 1402 - 9:13

اتفاق نظر کشورهای مختلف بر سر حمایت از مردم غزه +عکس

اتفاق نظر کشورهای مختلف بر سر حمایت از مردم غزه +عکس
نمایندگان کشورهای مختلف در حاشیه اجلاس بین‌المجالس جهانی در دیدار با هیأت اعزامی از ایران، بر ضرورت جلوگیری از نسل‌کشی رژِیم صهیونیستی در نوار غزه تاکید کردند.
۵/۵ - (۱ امتیاز)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ اجلاس بین‌المجالس جهانی با مشارکت ۱۲۰ کشور و  شعار «صلح، عدالت و تشکیلات قوی» در آنگولا درحال برگزاری است که  ۵۰ هیأت در سطح رئیس مجلس، ۲۳ هیأت به ریاست نواب رئیس مجالس و بقیه هیأت‌ها به ریاست گروه‌های پارلمانی و یا روسای کمیسیون‌های روابط خارجی در این اجلاس حاضر شده‌اند.

هیأت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران نیز با حدود ۱۸ عضو، متشکل از نمایندگان مجلس و برخی مقامات سیاسی در این اجلاس حضور یافته است که البته به علت حمایت رئیس اتحادیه بین‌المجالس جهانی از رژیم صهیونیستی و موضع‌گیری شدید نماینده ایران و همراهی نمایندگان برخی از کشورها برابر حمایت از صهیونیست‌ها، این اجلاسیه حواشی به دنبال داشته است.

در حاشیه این اجلاس برخی از روسای مجالس و هیأت‌های اعزامی کشورهای جهان از جمله نمایندگان کشورهای مالزی، سوریه، الجزایر، سنگال، نیجریه، مالاوی، یمن و ارمنستان با حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم، نایب رئیس مجلس و رئیس هیات اعزامی ایران، دیدار و گفت‌وگو کردند.

ایجاد وحدت و اتخاذ موضع واحد مقابل جنایت و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی و دفاع از مردم مظلوم غزه و علاقه‌مندی کشورهای مختلف به گسترش همه جانبه ارتباطات با ایران از اهم گفت‌و‌گوهای این مقامات با نایب رئیس مجلس کشورمان بود.

خاطرنشان می‌شود، این اجلاسیه از اول آبان‌ماه آغاز شده و تا پنجم آبان ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.