کد خبر : 11835
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 آذر 1402 - 12:06

کارشناس مسائل سیاسی:

هیمنه رژیم صهیونیستی با عملیات طوفان الاقصی شکست

هیمنه رژیم صهیونیستی با عملیات طوفان الاقصی شکست
کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه با عملیات طوفان الاقصی افسانه قدرتمند بودن اسرائیل را شکست، گفت: یکی از مهم‌ترین نتایج عملیات طوفان الاقصی این بود که هیمنه رژیم صهیونیستی با تمام داشته‌ها شکست و تمام کشورها مخصوصاً اعراب فهمیدند که دیگر نمی‌شود روی اسرائیل حساب کرد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛  شاهین صادقی نسب در میزگرد «طوفان‌الاقصی و شکست هیمنه رژیم صهیونیستی» که در دفتر پایگاه خبری تحلیلی قم فردا برگزار شد، با اشاره اینکه مسئله فلسطین از ۷ اکتبر شروع نشده است، اظهار داشت: فلسطین در این ۷۵ سال و یا ۱۰۶ سال نادیده گرفته شده است و این یک عقبه دارد.

وی ادامه داد: ما در خصوص ملتی صحبت می‌کنیم که یک قرن تحت سلطه قرار دارد و به او ظلم می‌شود. سال‌هاست که به ملت مظلوم فلسطین ظلم می‌شود در نسبت به کشتار آنها عملیات های بسیار صورت می‌گیرد که در راستای همان نسل‌کشی است، عملیات طوفان الاقصی در واقع یک جواب به همه آن عملیات ها و کشتارها بود.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: قبل از عملیات طوفان الاقصی موضوع عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی مطرح بود و برخی کشورهای عربی هم در این موضوع وارد شدند. اسرائیل با این طرح به دنبال خارج‌کردن فلسطین از اولویت کشورهای عربی بود و می‌خواست بگوید که فلسطینی وجود ندارد؛ اما عملیات طوفان الاقصی این مسائل را برهم زد.

وی خاطرنشان کرد: کشتارها و عملیات های رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین در دنیادیده نمی‌شود و رسانه آن را سانسور می‌کردند؛ اما عملیات طوفان الاقصی نشان داد که این رژیم به کودکان، زنان، پزشکان، بیمارستان و… رحم نمی‌کند و همه را بمباران می‌کند.

صادقی نسب بیان کرد: بعدازاین عملیات تظاهرات و تجمعاتی که در دنیا و حتی خود کشورهای اروپایی و آمریکا علیه رژیم صهیونیستی انجام شد نشان داد که این گفتمان تغییر کرده و همه دیدند که رژیم صهیونیستی چقدر وحشی و باطن او چگونه است.

وی ابراز داشت: با اتفاقاتی که بعد از عملیات طوفان الاقصی رخ داد نگاه و نظر جامعه جهانی نسبت به اسرائیل تغییر کرد و این ضربه نهایی به پیکره اسرائیل و یک پیروزی بزرگ برای جبهه مقاومت است.

این کارشناس سیاسی افزود: جبهه مقاومت با عملیات طوفان الاقصی و مقاومت‌های خود کار خود را کرد و امروز باید کشورهای عربی و دولت‌های اسلامی و جامعه جهانی نسبت به پشتیبانی جبهه مقاومت بشتابند.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین نتایج عملیات طوفان الاقصی این بود که هیمنه رژیم صهیونیستی با تمام داشته‌ها و چیز هایی که میگفت شکست و تمام کشورها مخصوصا اعراب فهمیدند که دیگر نمی شود روی اسرائیل حساب کرد.

صادقی نسب با اشاره به اینکه با عملیات طوفان الاقصی افسانه قدرتمند بودن اسرائیل شکست، گفت: از روز دوم عملیات طوفان الاقصی آمریکا در حال پشتیبانی نظامی و فرماندهی میدانی اسرائیل بود که اگر این کمک‌های آمریکا از اسرائیل قطع شود کار آنها تمام می‌شود.

وی ادامه داد: امروز تمام دنیا دید که آن اسرائیل قدرتمند که گفته می‌شد یک ببر کاغذی بوده است. البته ما این را می‌دانستیم و بارها رهبر معظم انقلاب هم فرموده بودند؛ اما بسیاری از کشورهای منطقه این مسئله را قبول نداشتند که با این عملیات آن را به‌خوبی درک کرده و فهمیدند.

این کارشناس سیاسی تصریح کرد: مسئولیت امروز مسلمانان مخصوصاً اعراب در خصوص حرکت برادران فلسطینی که بیش از ۱۵۰ هزار شهید را داده‌اند حمایت است. کشورهای اسلامی باید از فلسطین حمایت کنند و آن موضوع تغذیه که رهبر فرمودند را قطع کنند تا ضربه بیشتری به این رژیم وارد شود.

وی تأکید کرد: باید هر چه زودتر و سریع‌تر جبهه مقاومت و مردم فلسطین حمایت شود و این وظیفه همگانی است.

صادقی نسب اذعان کرد: بااراده‌ای که در ملت فلسطین وجود دارد مسلماً سقوط رژیم اشغالگر حتمی است؛ ولی با برخی حمایت‌ها این اتفاق زودتر رخ خواهد داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.