کد خبر : 1520
تاریخ انتشار : شنبه 24 دی 1401 - 21:47

نشستی برای شناخت نشریه شارلی ابدو در قم

نشستی برای شناخت نشریه شارلی ابدو در قم
نشست جریان شناسی سیاسی و هنری نشریه شارلی با هدف شناخت ماهیت فعالیت هاو تاریخچه، با حضور فعالان هنری، فرهنگی و رسانه‌ای قم برگزار شد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ در این مراسم که در مجتمع آموزشی هدایت قم برگزار شد در خصوص فعالیت ها، خروجی ها، عوامل پشت پرده، کاریکاتور‌های تولید شده و اهداف فعالیت این نشریه در این جلسه تبیین و اطلاع رسانی انجام شد.

مسئول واحد هنر‌های تجسمی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به عوامل، پشت پرده و جریان سیاسی پشت پرده این نشریه گفت: افراد فعال در این نشریه بیشتر از سوی گروه‌های صهیونیستی حمایت می‌شوند و اسلام ستیزی، ایران هراسی و دوستی با رژیم صهیونیستی از مهمترین اهداف آنان است.

سید محمود شجاعی طباطبایی با اشاره به مرامنامه این نشریه گفت: این نشریه از بدو تاسیس در مرامنامه خود اعلام کرده که نسبت به همه ادیان الهی و مسائل اخلاقی هیچ گونه ملاحظه‌ای ندارد و این نشریه دین ستیزی و بدون ملاحظات اخلاقی را در کاریکاتور‌های خود اعمال می‌کند.

وی افزود: نشریه شارلی ابدو جز نشریه‌های زرد، جنجالی و با کمترین سطح مخاطب در جامعه فرانسه است و در مقایسه با رسانه‌های مهم و اصلی کشور فرانسه با اقبال و توجه کمتری مواجه می‌شود.
طباطبایی افزود: این نشریه از سال ۱۹۶۰ با هدایت و سرپرستی آقای وولینسکی منتشر می‌شود و در همان سال‌های ابتدای فعالیت نیز به اقای شارل دوگل در قالب کاریکتوری توهین کرد و همین اقدام باعث توقیف این نشریه شد.

وی اضافه کرد: در طول حدود ۶ دهه فعالیت این نشریه بیشتر مطالب زرد، جنجالی و کم ارزش و توهین به مقدسات و ادیان پرداخته شده که از نظر رسانه‌ای کمترین اهمیت را دارد.

وی ادامه داد: در اتفاق اخیری که این نشریه به وجود آورد با ترتیب دادن مسابقه‌ای کاریکتوری؛ سعی در اسلام هراسی و ایران هراسی را داشت که در مجموع ۳۰۰ کاریکاتور به مسابقه آنان ارسال شد و از بین این تعداد ۳۰ کاریکاتور به مرحله مسابقه راه یافتندکه پس از بررسی‌ها و انتشار انان مشخص شد که کاریکاتور‌های ارسالی به این مسابقه از نظر تولید حرفه‌ای و فنی سطح پایینی دارد.

در پایان این نشست پرسش و پاسخ نیز برگزار شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.