کد خبر : 11315
تاریخ انتشار : جمعه 26 آبان 1402 - 5:20

بهادری جهرمی:

رویکرد اصلی دولت مردمی کردن امور کشور است

رویکرد اصلی دولت مردمی کردن امور کشور است
سخنگوی دولت کلید واژه دولت سیزدهم در حوزه اقتصاد را «مردم» عنوان کرد و گفت: رئیس جمهور معتقد است که باید کارها با حضور مردم به سرانجام برسد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ سخنگوی دولت پس از بازدید از نمایشگاه «روایت پیشرفت» در جمع مسئولان وکارشناسان حوزه های مختلف وجمعی ازاعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حاضرشدودرسخنانی با ارائه گزارشی از وضعیت اقتصادی و سیاسی دولت سابق و دولت فعلی و مقایسه آن گفت: در ابتدای تحویل دولت سیزدهم به علت بدهی دولت حتی توان پرداخت حقوق کارکنان خود را نداشت.

بهادری جهرمی کلید واژه دولت سیزدهم را در حوزه اقتصاد، «مردم» عنوان کرد و گفت: رئیس جمهور معتقد است که باید کارها با حضور مردم به سرانجام برسد.

وی افزود: در حوزه کسب و کار ما در این دو سال گذشته ۶هزار کارخانه و کارگاه که تعطیل و یا نیمه تعطیل شده بودند فعال و مجدداً به چرخه تولید بازگشتند.

سخنگوی دولت خارج کردن دولت از وابستگی به نفت را از مهم‌ترین دغدغه‌های دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: برای تحقق این موضوع دولت تلاش کرد تا شفا‌سازی مالی درآمدهای مالی را افزایش دهد.

وی افزود: در دو سال قبل مجموعه مودیان مالیاتی کشور دو و نیم میلیون بود که امروز این رقم به بیش از ۹ میلیون افزایش یافته است که نتیجه آن درآمدهای مالیاتی بیشتر و حذف درآمدهای نفت از بودجه دولت بوده است.

بهادری جهرمی با بیان اینکه اتخاذ این سیاست در ۷ ماهه اول امسال باعث شد ۵۲ درصد منابع بودجه کشور از طریق درآمدهای مالیاتی تامین شود گفت: درآمدهای نفت بجای صرف در هزینه‌های جاری به صندوق واریز و یا صرف یارانه و تسهیلات تبصره ۱۴ شده است.

وی افزود: برای اولین بار همچنین در تاریخ کشور با راه اندازی پالایشگاه نفت ونزوئلا توانستیم نفت را با ارزش افزوده تولید و به کشورهای هدف صادر کنیم.

سخنگوی دولت افزایش ۱۰ برابری حقوق کارکنان دولت و شرکت‌های خصوصی نسبت به سه سال گذشته، افزایش مستمری خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد، رایگان شدن هزینه آب برق و گاز خانواده‌های زیر پوشش را از دیگر اقدامات دولت سیزدهم اعلام کرد.

وی همچنین کاهش تورم از ۶۰ درصد در سال ۱۴۰۰ به ۳۹ در سال فعلی و کاهش نرخ بیکاری به ۷.۲ درصد و افزایش حجم تجارت کالاهای غیر نفتی کشور از ۶۰ میلیارد دلار در دولت قبلی به هم اکنون ۱۱۲ میلیارد دلار را بخش دیگری از مهم‌ترین دستاوردهای دولت سیزدهم برشمرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.