کد خبر : 5083
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 خرداد 1402 - 19:57

استاندار قم:

فضای سبز قم نباید با آب شرب آبیاری شود

فضای سبز قم نباید با آب شرب آبیاری شود
استاندار قم با بیان اینکه حق نداریم از آب شرب و سرشاخه‌ها برای فضای سبز استفاده کنیم، گفت: آب شربی که با این شکل و سختی به دست می‌رسد نباید در این مسیر استفاده شود و اگر شهرداری در این راستا ملاحظاتی دارد باید مسیر خود را اصلاح کند.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ به نقل از روابط عمومی استانداری قم، سیدمحمدتقی شاهچراغی امروز در شورای حفاظت منابع آب استان قم که در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، اظهار کرد: باید تکلیف استفاده آب شرب در فضای سبز مشخص شود.

وی با اشاره به اینکه باید وضع کنونی استفاده فضای سبز از آب زیرزمینی، پساب و آب شرب مشخص شود، مطرح کرد: شرعا و قانونا هیچ توجیهی ندارد که در فضای سبز از آب شرب استفاده شود.

استاندار قم با بیان اینکه حق نداریم از آب شرب و سرشاخه‌ها برای فضای سبز استفاده کنیم، عنوان کرد: آب شربی که با این شکل و سختی به دست می‌رسد نباید در این مسیر استفاده شود و اگر شهرداری در این راستا ملاحظاتی دارد باید مسیر خود را اصلاح کند.

وی با اشاره به اینکه همچنین تکلیف توسعه فضای سبز نیز باید مشخص شود، خاطرنشان کرد: باید برای این موضوع زمان لازم اختصاص یابد و مشخص شود که آب فضای سبز قم از چه طریقی تامین می‌شود.

شاهچراغی ادامه داد: ظرف یک ماه آینده باید آبفا، آب منطقه‌ای و شهرداری طی جلسه‌ای با مدیریت معاونت عمرانی استانداری قم، جدولی تهیه کنند که طی آن منابع آبی فضای سبز قم مشخص شود.

وی با بیان اینکه تاکید ما بر عدم استفاده از آب شرب در فضای سبز است، تصریح کرد: در تامین آب مشکل داریم و همه باید نسبت به این موضوع حساس بوده و نکات لازم را رعایت کنند.

استاندار قم افزود: علاوه بر شهرداری، منابع طبیعی نیز باید نحوه استفاده از منابع آبی در طرح‌های توسعه‌ای را مشخص کند.

وی با اشاره به اینکه پیگیری نصب کنتورآب کشاورزان با آب منطقه‌ای است، یادآور شد: اگر شرکتی در این مسیر همکاری لازم را ندارد باید مورد بررسی قرار بگیرد.

شاهچراغی اضافه کرد: جهاد کشاورزی باید با کشاورزان جلسه‌ای گذاشته و طی آن نیازمندی‌ها و حق‌آبه‌های قره‌چای مشخص شود تا بتوانیم از مسیرهای قانونی این حق آبه را پیگیری کنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.