کد خبر : 10100
تاریخ انتشار : شنبه 15 مهر 1402 - 23:00

مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم

نهادها و ارگان‌های فعال در حوزه فرهنگ باید ردیف ویژه ای برای روز قم ببینند/ برگزاری ۲۴ عنوان برنامه به مناسبت روز قم

نهادها و ارگان‌های فعال در حوزه فرهنگ باید ردیف ویژه ای برای روز قم ببینند/ برگزاری ۲۴ عنوان برنامه به مناسبت روز قم
مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم با اشاره به اینکه ۲۴ عنوان برنامه به مناسبت روز قم برگزار می‌شود، گفت: نهادها و ارگان‌های فعال در حوزه فرهنگ باید ردیف ویژه ای برای روز قم ببینند و این موضوع اخیرا در شورای فرهنگ عمومی استان قم مطرح شد.
۵/۵ - (۲ امتیاز)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ سید احمد طباطبایی نژاد شامگاه شنبه در نشست خبری خود که به منظور تبیین ویژه‌برنامه‌های شهرداری قم به مناسبت “روز قم” که در خانه تاریخی یزدان پناه قم برگزار شد، اظهار کرد: ۲۳ ربیع الاول به عنوان سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم از سوی شورای فرهنگ عمومی استان به عنوان‌ روز قم مشخص شده است و امسال پنجمین سالی است که روز قم با برگزاری برنامه‌هایی گرامی داشته می‌شود.

به دنبال هویت بخشی به قم هستیم

وی با بیان اینکه با برنامه‌های خود بدنبال هویت بخشی به قم هستیم، اضافه کرد: برنامه‌های روز قم اخیرا در شورای فرهنگ عمومی استان بررسی و به تصویب این شورا رسیده است.

نهادها و ارگان‌های فعال در حوزه فرهنگ باید ردیف ویژه ای برای روز قم ببینند

مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم افزود: نهادها و ارگان‌های فعال در حوزه فرهنگ باید ردیف ویژه ای برای روز قم ببینند و این موضوع اخیرا در شورای فرهنگ عمومی استان قم مطرح شد تا این دستگاه‌ها برای سال بعد بودجه لازم را برای برگزاری برنامه‌های روز قم پیش بینی کنند.

طباطبایی نژاد همچنین گفت: ویژه برنامه‌های روز قم دوشنبه هفته جاری در دانشگاه قم با حضور دانشجویان و مسئولان استان قم شروع خواهد شد و در این ایام تورهای گردشگری با هماهنگی مدارس برگزار می‌شود.

اجرای برنامه روایت قم در مدارس قم

وی افزود: همچنین برنامه “روایت قم” در مدارس در قالب معرفی مشاهیر و رویدادهای قم و موضوع ورود حضرت معصومه(س) نیز برگزار می‌شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم یادآورشد: یکی از مشاهیر بزرگ قم علامه حسن زاده آملی است که همایش ملی بزرگداشت وی به عنوان “علامه ذوالفنون” با مشارکت بنیاد نخبگان ۱۹ مهرماه در قم برگزار می‌شود.

طباطبایی نژاد گفت: همچنین در قالب این برنامه ها، جشنواره ملی عکس قم برای نخستین بار به صورت ملی در حوزه عکاسی برگزار می‌شود تا از ظرفیت عکاسان کشوری برای جشنواره استفاده شود.

وی افتتاح یا کلنگ زنی طرح‌های شهری در حوزه های عمرانی، خدماتی، فرهنگی و ورزشی، رونمایی از کتاب باغ پنبه در ۲۷ مهر ماه، برگزاری جشنواره ورزشی افتخار شهر در ۲۰ رشته، برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی در ۲۸ مهر و المپیاد ورزشی فرزندان انقلاب در سی ام مهر را از دیگر برنامه‌های روز قم عنوان کرد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم افزود: اجلاس مدیران سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری های کشور ۲۶ و ۲۷ مهر با موضوع محوری نقش مساجد در فرهنگ سازی محلات در قم برگزار می‌‍شود.

اکران مستند اخت الرضا

به گفته طباطبایی نژاد شروع اکران مستند سینمایی ۹۰ دقیقه ای اخت الرضا، جشنواره هنرهای تجسمی فرهنگ شهروندی، تولید نماهنگ مشترک با حرم حضرت معصومه(س) و برگزاری جشنواره خبری با همکاری خانه مطبوعات را از دیگر برنامه های روز قم خواهد بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.