کد خبر : 6595
تاریخ انتشار : دوشنبه 26 تیر 1402 - 0:34

رئیس انجمن صنایع کفش ماشینی استان قم:

صادرات کفش قم ۱۰۴ درصد افزایش یافت

صادرات کفش قم ۱۰۴ درصد افزایش یافت
رئیس انجمن صنایع کفش ماشینی استان قم در حاشیه بازدید استاندار قم از نمایشگاه کشف تبریز گفت: سال گذشته برگزاری نمایشگاه صنعت کفش کشور در قم، سبب ایجاد بازارهای جدید و ویژه ای برای صنعت کفش کشور شد و طبق آمار گمرک، رشد ۱۰۴ درصدی صادرات کفش در استان قم رقم خورده است.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛   جواد شعبان زاده  اظهار داشت: یکی از صنایع تاثیرگذار، اشتغالزا و صادرات محور در استان قم صنعت کفش است.

وی ادامه داد: صنعت کفش صنعتی است که پاک، کم آب بر و با اشتغال پایدار و غیرمستقیم زیاد است و قم جایگاه ویژه ای را در این صنعت در کشور رقم زده است.

وی ابراز داشت: استاندار قم نگاه ویژه ای به صنعت و به خصوص صنعت کفش دارد و اکنون صنعت کفش کشور در حال برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه کفش در تبریز است و انجمن کفش قم غرفه ای در این نمایشگاه دایر کرده بود که استاندار قم نیز از این نمایشگاه بازدید به عمل آورد.

شعبان زاده افزود: نظر به جایگاه ویژه کفش قم، سید محمد تقی شاهچراغی استاندار این استان سفری چند ساعته به آذربایجان شرقی داشت و از نزدیک از غرفه های نمایشگاه کفش در تبریز بازدید کرده و صحبت های خوبی برای جذب سرمایه گذار در استان قم داشت.

وی ادامه داد: استاندار در ادامه از شرکت های داخلی و خارجی که ماشین آلات ارائه می کنند بازدید کرد و بررسی شد که چگونه می توان آن ماشین آلات را به قم آورد تا اقدام بسزایی در به روز رسانی تجهیزات انجام دهیم.

وی گفت: اکنون اتفاقات خوبی در صنعت کفش ماشینی در قم رقم می خورد و قم با این ظرفیت که محور مواصلاتی ۱۷ استان است و با توجه به نزدیکی به تهران، تاجران خارجی زیادی به این استان تردد دارند و توقع این است که سهم بیشتری از صادرات کفش را از قم داشته باشیم.

رئیس انجمن صنایع کفش ماشینی استان قم افزود: یکی از کارهای خوبی که این انجمن آغاز کرده است تشکیل کمیته مشاغل خانگی و راه اندازی طرح جامعی است که در مرحله های تحقیقاتی اولیه آن هستیم و امید است تا سه ماه آینده خبرهای خوبی در مورد ساماندهی مشاغل خانگی صنعت کفش داشته باشیم که نه تنها برای استان قم باشد بلکه استان های دیگر هم الگو گیری کنند.

بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت کیف و کفش، صنایع و محصولات پوست و چرم، ماشین‌آلات و ملزومات وابسته پنجشنبه گذشته با حضور نمایندگی های چهار کشور خارجی در نمایشگاه بین‌المللی تبریز گشایش یافت.

این نمایشگاه تا امروز ۲۵ تیر ماه برای بازدید متخصصان و فعالان این حوزه و علاقه مندان در سالن های امیرکبیر و پروین اعتصامی نمایشگاه بین المللی تبریز دایر است.

انواع کیف و کفش، پوست و چرم، ماشین آلات چرم سازی، رنگ مربوط به صنایع چرم، تولید زیره و رویه کفش، یراق آلات، مواد اولیه، ماشین آلات کیف و کفش، ملزومات کفش و دستگاه های حکاکی از جمله وسایل به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه است.

انتهای پیام/

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.