کد خبر : 6259
تاریخ انتشار : یکشنبه 18 تیر 1402 - 18:07

مدیرکل میراث فرهنگی:

چهار مجوز اقامتگاه بوم گردی در روستاهای قم صادر شد

چهار مجوز اقامتگاه بوم گردی در روستاهای قم صادر شد
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: چهار مجوز اقامتگاه بوم گردی در روستاهای دستگرد، نویس، ورجان و کهندان برای رونق گردشگری و ترویج آداب و رسوم محلی صادر شد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛  علیرضا ارجمندری  بیان کرد: پرونده ۲ متقاضی دیگر نیز در معاونت مربوطه میراث فرهنگی استان قم در حال بررسی است تا ظرف ماه های آینده مجوزها صادر شود و تلاش داریم برای صدور مجوزهای این متقاضیان در کمترین زمان ممکن همکاری لازم صورت گیرد.
وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاران بوم‌گردی از تسهیلات کم‌بهره روستایی بهره‌مند می‌شوند، گفت:‌ یکی از عوامل مهم در توسعه صنعت گردشگری توسعه اقامتگاه های سنتی و بوم گردی در سطح استان است و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان هر گونه همکاری را با سرمایه گذاران بخشی خصوصی در این خصوص خواهد داشت.
وی افزود: اقامتگاه های بوم گردی از جمله مکان های اقامتی و تفریحی هستند که گردشگران می توانند ضمن بازدید از جاذبه های تاریخی و توریستی در منطقه از خدمات غذاهای سنتی، نوشیدنی های محلی و سبک زندگی محلی بهره مند شوند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم ادامه داد: خانه های روستایی و تاریخی بهترین مکان برای تبدیل به اقامتگاه های بوم گردی هستند تا از این طریق بتوان ماندگاری مسافران را ارتقا داد.
وی با بیان این که اقامتگاه های بوم گردی دارای استانداردهای گردشگری هستند گفت: براساس نظر کارشناسان میراث فرهنگی، ضوابطی برای اقامتگاه ها تعریف شده است تا بخش های نظارتی با استناد به آن خدمات ارائه شده را ارزیابی کنند.
ارجمندی اضافه کرد: خدماتی که در اقامتگاه های بوم گردی ارائه می شود باید ضمن تامین رفاه حال مسافران، اطلاعات لازم درباره‌ محیط طبیعی و فرهنگی روستاها و مناطق گردشگری را به روش ‌های گوناگون و با استفاده از ظرفیت راهنمایان محلی ارائه کند.
استان قم دارای ۲۹۳ واحد اقامتی با ۱۳ هزار و ۷۰۰ تخت است که شامل هتل، هتل‌آپارتمان، مهمانپذیر و خانه مسافر می‌شود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.