کد خبر : 8587
تاریخ انتشار : یکشنبه 5 شهریور 1402 - 8:33

فرماندار کهک قم:

محور چهار خطه کهک- ورجان قم در آستانه بهره‌برداری قرار گرفت

محور چهار خطه کهک- ورجان قم در آستانه بهره‌برداری قرار گرفت
فرماندار شهرستان کهک استان قم با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی محور چهار خطه کهک-ورجان گفت: برای بهره‌برداری از این طرح مهم حمل و نقلی افزون بر ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار صرف شده‌است.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ علیرضا گلچین پور  افزود: این محور طی سال‌های اخیر بخاطر حجم بالای تردد و ناایمنی طول مسیر به یکی از جاده‌های مخاطره‌آمیز استان قم تبدیل و تعداد قابل‌توجهی سوانح منجر به فوت و جراحت را به خود اختصاص داده بود.

محور بزرگراهی و جدید قم – کهک، از تپه سلام جاده اراک آغاز و بعد از عبور از عرض رودخانه و پردیسان به ورجان، کهک و روستای دستگرد قم ختم می‌شود.

در مرحله نخست این طرح، با توجه به اولویت مسیر، قطعه پردیسان – ورجان به طول ۱۳ کیلومتر چهار خطه می‌شود.

با توجه به آمد و شد و شلوغی محور پردیسان – ورجان و تحمیل خسارت جانی و مالی به مردم، چهار خطه کردن آن از اولویت‌های مسئولان استان قم بوده است.

وی در ادامه با اشاره به برخی از طرح‌های در دست بهره‌برداری شهرستان کهک، تصریح کرد: تقاطع شهدای مقاومت روستای ورجان نیز با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی و صرف اعتباری افزون بر ۷۰ میلیارد تومان همزمان با هفته دولت در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

فرماندار شهرستان کهک ادامه داد: مجتمع‌های آبرسانی و ذخیره آب( روستاهای خورآباد، ورجان، بیدهند، ابرجس و کرمجگان) شهرستان کهک از پروژه‌های مهم در آستانه افتتاح است.

گلچین پور با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی مجتمع‌های آبرسانی و ذخیره آب روستاهای کهک، گفت: ۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای بهره‌برداری از این مخازن هزینه شده‌است.

فرماندار شهرستان کهک تصریح کرد: همچنین ۱۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در شهرستان کهک نیز از پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد برخوردار بوده و در آینده نزدیک تحویل متقاضیان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برای احداث پست ۶۳ کیلوولت و نیروگاه برق DG شهرستان کهک نیز مقدمات نهایی برای واگذاری یک هکتار زمین به سرمایه‌گذار انجام و به زودی عملیات اجرایی این نیروگاه آغاز خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.