کد خبر : 663
تاریخ انتشار : شنبه 19 آذر 1401 - 17:53

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم:

نگران وضعیت کرونایی قم هستیم

نگران وضعیت کرونایی قم هستیم
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه ما نگران وضعیت کرونایی در استان هستیم گفت: با این وضعیت اگر پیش برویم، استان قم دچار وضعیت نارنجی و یا قرمز می‌شود.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم امروز در جلسه ویژه ستاد کرونا که بعد از تبدیل شدن استان به رنگ زرد کرونایی برگزار شد، با ابراز نگرانی نسبت به شیوع دوباره بیماری کرونا گفت: با این وضعیت اگر پیش برویم، استان قم دچار وضعیت نارنجی و یا قرمز می‌شود و از این رو انتظار داریم که قرارگاه‌های کرونای استان تشکیل و فرمانداران شهرستان‌ها جلسات ویژه را تشکیل دهند.

دکتر مهدی مصری با اشاره به ضرورت اصلاح باور‌های اشتباه گفت: متاسفانه عادی انگاری کرونایی در قم زیاد است و عدم استفاده از ماسک را شاهد هستیم که این امر موجب همه گیری خواهد شد.

وی تاکیدکرد: باید کمیته ویژه‌ای با عنوان کمیته طب ایرانی نیز به عنوان یکی از کمیته‌های زیر مجموعه ستاد کرونا دایر شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به برگزاری مراسم‌های مذهبی و اجتماعات گفت: ما به هیچ عنوان به دنبال تعطیلی مراسم‌های مذهبی و گردهمایی‌ها نیستیم، اما باید این مراسم‌ها با دستورات بهداشتی برگزار شود.

وی تاکید کرد: تست‌های کرونایی در قم باید افزایش یابد و کانون‌های گسترش ویروس شناسایی و در لحظه مقابله شود تا جلوی گسترش گرفته و شاهد شلوغی بیمارستان‌ها نشویم.

دکتر مصری افزود: علاوه بر کرونا، باید دیگر بیماری‌های تنفسی از جمله آنفلوآنزا را نیز توجه داشته باشیم و اجازه ندهیم که ویروس در سطح استان گسترش یابد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.