کد خبر : 6451
تاریخ انتشار : پنجشنبه 22 تیر 1402 - 16:10

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

در موضوع خانواده باید نهاد ویژه‌ای تشکیل شود

در موضوع خانواده باید نهاد ویژه‌ای تشکیل شود
حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه در نشست هم اندیشی خانواده گفت: چالش‌های ما درحوزه خانواده بسیار جدی است و در این زمینه باید نهادی تاسیس شود.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ نشست هم اندیشی خانواده با حضور اساتید حوزه و دانشگاه امروز در مرکز پژوهشی مبنا برگزار شد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در این نشست گفت: چالش‌های ما درحوزه خانواده بسیار جدی است و روز به روز بدتر می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه افزود: فقدان حکمرانی خانواده باعث شده است تا ما در سیاستگذاری موضوعاتی مانند زنان، جوانان، ازدواج، فرزندآوری و سقط جنین با مشکلات زیادی مواجه باشیم.

وی با اشاره به اینکه باید شبکه‌ای شامل سازمان‌های دولتی و شبکه‌های مردمی وارد حوزه سیاستگذاری خانواده در کشور شود گفت: ما نیاز به تشکیل ستاد مشترکی متشکل از سران سه قوه و اعضای حقیقی و حقوقی دولتی و مردمی داریم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در این رابطه به منظور پیشگیری از موازی کاری در دستگاه‌های دولتی باید برخی نهاد‌ها تعطیل شوند.

رئیس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده هم در این نشست با اشاره به اینکه دیدگاه‌های مختلفی در این جلسه مبنی بر تشکیل وزارت خانواده، تشکیل ستادی با همین محوریت، تشکیل مجموعه‌ای فراقوه‌ای که وابسته به دولت نباشد مورد بحث و بررسی قرار گرفت افزود: نقاط قوت و ضعف این نظرات بررسی شد که این مقدمه‌ای برای گرفتن یک تصمیم درست و اساسی در کشور است تا بتوانیم شاهد پیشرفت شاخص‌های مرتبط با حوزه خانواده باشیم.

امیر حسین بانکی پور با اشاره به اینکه متاسفانه با شروع برنامه‌های توسعه، شاخص‌های مرتبط با خانواده در دوره‌های مختلف تضعیف شده است گفت: بخشی از برنامه‌های توسعه برگرفته از مدل‌های غربی است که طبعاً خانواده در آن تضعیف شده است.

وی افزود: در الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، خانواده محوریت است و ما باید یک نهاد پاسخگوی در حوزه خانواده داشته باشیم تا با برنامه‌ریزی‌های دقیق، نظارت و هماهنگی بین دستگاهی شاهد ارتقاء شاخص‌های خانواده بخصوص در حوزه‌های ازدواج، فرزندآوری و کاهش طلاق باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.