کد خبر : 10634
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آبان 1402 - 8:46

آیت الله کعبی:

علمای اسلام بر آزادی قدس و مبارزه با رژیم صهیونیستی اتفاق نظر دارند

علمای اسلام بر آزادی قدس و مبارزه با رژیم صهیونیستی اتفاق نظر دارند
آیت الله کعبی گفت: علمای بزرگ شیعه و سنی بر مبارزه با رژیم صهیونیستی و آزادی قدس شریف وحدت نظر و توافق دارند.
۵/۵ - (۱ امتیاز)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ آیت الله عباس کعبی، در نشست مبانی فقهی مقاومت اسلامی در فلسطین از نظر امامین انقلاب با تاکید بر اینکه علما با فتوا‌های مختلف در ۷۵ سال گذشته مخالفت صریح با غصب سرزمین فلسطین اعلام کرده اند، گفت: بین علمای شیعه و سنی بر آزادی قدس و سرزمین فلسطین و مبارزه با رژیم صهیونیستی اتفاق نظر و وحدت دیدگاه وجود دارد.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود علمای بزرگ شیعه در طول سالیان گذشته فتوای جهاد دربرابر غصب سرزمین فلسطین داده اند و دفاع، حفظ و صیانت از قدس شریف را وظیفه هر مسلمانی دانسته اند.

وی در خصوص علت اینکه فتوا‌های علما در طول ۷۵ سال گذشته ضمانت اجرا پیدا نکرد، گفت: توطئه، همدستی و وحدت آژانس یهود و انگلیسی‌ها با تکنیک مظلوم نمایی و استفاده از فرصت جنگ جهانی مانع از اجرا شدن فتوا‌های علما دانست.

وی با تاکید بر اینکه حاکمان کشور‌های اسلامی در طول سالیان طولانی دچار رخوت و سستی در برخورد با رژیم صهیونیستی شدند، گفت: اجرای فتوا‌ها مقدماتی نیاز داشت که شامل آمادگی مردم و ایستادگی مردم برای جهاد و وجود فرماندهان در میدان از زمینه‌های اجرایی شدن فتوا هستند که در طول سالیان گذشته این زمینه‌ها و شرایط وجود نداشت.

وی دلیل ایستادگی و ایجاد ضمانت اجرا فتوا‌ها را در دو دهه گذشته پیدا شدن مقاومت اسلامی دانست و افزود بر اساس فتوا‌های علما و امامین انقلاب فقه مقاومت شکل گرفت و فلسطینیان توانستند با بهره گیری از گفتمان انقلاب اسلامی در برابر جنایتکاران ایستادگی کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به تاریخچه ایجاد جبهه مقاومت در دوران پس از انقلاب، گفت: دهه اول انقلاب دهه برنامه ریزی و مقدمه چینی با نام گذاری روز قدس و آماده سازی فلسطینیان بود و در دهه دوم و پس از جنگ الگو دفاع مقدس برای رهایی جنوب لبنان از دست رژیم صهیونیستی اجرایی شد و این الگو به جنوب لبنان منتقل شد و الگو گیری فلسطینیان از حزب الله در مقاومت فلسطین اثر گذار بود و امروز شاهد هستیم که مقاومت با هوشمندی، هماهنگی و تقسیم کار در جریان است.

آیت الله کعبی با بیان اینکه قیام وظیفه همیشگی مسلمانان است، گفت: ارتقا آمادگی و رفع ظلم فاحش در حق مردم فلسطین وظیفه مسلمان است.

وی مرز و اصول مقاومت را برگرفته از گفتمان انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: انقلاب اسلامی در برابر خط استکبار و صهیون و مناسبات طاغوتی ایستاده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.