کد خبر : 8947
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 شهریور 1402 - 20:10

خشکی «تالاب‌های قم» تهدیدی برای ۲۵ درصد از جمعیت کشور

خشکی «تالاب‌های قم» تهدیدی برای ۲۵ درصد از جمعیت کشور
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: اگر تالاب‌های قم بر اثر غفلت و بی توجهی کاملا خشک شوند، ۲۵ درصد از جمعیت کشور با یک بحران جدی مواجه خواهند شد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ محمدحسین بازگیر در حاشیه بازدید جمعی از مدیران و کارشناسان معاونت محیط زیست دریایی و تالاب‌ها و ادارات کل حفاظت محیط زیست استان‌های قم، اصفهان و سمنان از دریاچه نمک، گفت: با پیگیری‌های انجام شده، احیای این تالاب ارزشمند و مدیریت کانون‌های گرد و غبار در استان در دستور کار دستگاه‌های ملی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تالاب‌های قم به ویژه تالاب مره و دریاچه نمک، نقش بسیار مهمی در بروز پدیده گرد و غبار در مرکز کشور دارند، خاطرنشان کرد: اگر این مناطق بر اثر غفلت و بی توجهی کاملا خشک شوند، ۲۵ درصد از جمعیت کشور با این بحران جدی مواجه خواهند شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم نسبت به آینده دریاچه نمک با وجود بارگذاری‌های صنعتی و تخلفات زیست محیطی در این تالاب اظهار نگرانی کرد و گفت: در این بازدید گروهی، بروز برخی تخلفات از سوی واحد‌های صنعتی در بستر دریاچه نمک محرز بوده و پیگیری‌های لازم برای برخورد با آن‌ها انجام خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به همکاری، هماهنگی و مشارکت استان‌های مجاور دریاچه نمک قم در جهت احیاء این زیست بوم آسیب دیده در قلب کشورمان، تصریح کرد: دریاچه نمک و دیگر تالاب‌های استان قم به دلیل قرار گرفتن در انتهای حوضه آبریز، دارای اکوسیستم حساس و شکننده‌ای بوده و باید بسیار مورد توجه قرار بگیرند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.