کد خبر : 12053
تاریخ انتشار : شنبه 18 آذر 1402 - 19:08

مدیرکل راه و شهرسازی قم:

سند یک‌هزار و ۲۰۰ زمین طرح نهضت ملی مسکن در قم صادر شد

سند یک‌هزار و ۲۰۰ زمین طرح نهضت ملی مسکن در قم صادر شد
مدیرکل راه و شهرسازی قم با اشاره به تسریع در صدور اسناد تفکیکی طرح نهضت ملی مسکن، گفت: سند یک‌هزار و ۲۰۰ قطعه زمین برای اراضی شهرک پرنیان و شهر جعفریه صادر شده‌است.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ حسین زنجیرانی با اشاره به روند صدور سند تفکیکی اراضی نهضت ملی مسکن، بیان داشت: طرح نهضت ملی مسکن در شهرک پرنیان، طایقان و شهرهای اقماری به‌صورت ویلایی در حال احداث است.

وی اظهار داشت: هم‌زمان با پیشرفت فیزیکی طرح‌های نهضت ملی مسکن در این استان، صدور اسناد اراضی آن به متقاضیان در حال انجام است.

وی با تاکید بر اینکه خرید و فروش فیش مسکن ممنوع است، بیان داشت: تمام معاملات حاصل از خرید وفروش فیش مسکن، باطل و خریدار و فروشنده از نظر قانون مجرم هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی قم با اشاره به مساله پرداخت وام مسکن توسط بانک‌های عامل، عنوان کرد: ترهین (انعقاد قرارداد شرکت‌های سازنده مسکن با بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون‌ریالی) پروژه‌های نهضت ملی مسکن استان به‌صورت مستمر رصد و گزارش عملکرد بانک‌ها پیگیری می‌شود.

وی همچنین عنوان کرد: قرارداد اولیه پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن قم، ۳۶ ماهه است و اداره‌کل راه و شهرسازی قم نسبت به آماده سازی و تحویل طرح‌ها در زمان پیش بینی شده، اهتمام بالایی دارد.

علاوه بر سایت‌های ۵۶۰ هکتاری، ۲۲، ۲۷ و ۱۷ هکتاری در پردیسان که به‌صورت آپارتمانی در طرح نهضت ملی مسکن در حال احداث است، خانه‌های مسکونی در سایت‌های طایقان و پرنیان، قنوات و برخی از شهرهای اقماری به‌صورت یک‌طبقه آماده‌سازی خواهد شد.

شهرک پردیسان در منطقه هشتم شهرداری قم و در جنوب غربی این شهر قم واقع شده است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.

شهرک پرنیان به مساحت ۹۵۰ هکتار در فاصله ۲۱ کیلومتری پردیسان قم در محدوده روستای قلعه چم قرار دارد و به‌عنوان سایت جدید نهضت ملی مسکن قم ساخت خانه‌های ویلایی درآن آغاز شده‌است.

در این سایت، ساخت خانه‌های یک‌طبقه حیاط‌دار ۳۰۰ مترمربعی در طرح نهضت ملی و ۲۰۰ مترمربعی برای طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت پیش‌بینی شده است. در فاز نخست این شهرک هفت هزار و ۵۰۰ واحد ویلایی احداث می‌شود.

شهرک پرنیان ظرفیت ۴۰ هزار واحد مسکونی را در خود دارد که در گام نخست در سه‌فاز ۱۷۰، ۳۶۰ و ۴۱۵ هکتاری اجرایی خواهد شد که در فاز اول آن به مساحت حدود ۱۷۰ هکتار طراحی و اجرا می‌شود.

بر اساس گزارش سامانه نهضت ملی مسکن در استان قم بیش از ۱۴۷ هزار نفر در سامانه مربوطه ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد حدود ۸۵ هزار نفر حائز شرایط شناخته شدند.

همچنین سایت طایقان در فاصله هفت‌کیلومتری شهر پردیسان قم و نزدیکی روستای طایقان قرار دارد.

روستای طایقان در بخش سلفچگان قرار دارد؛ ۱۸ کیلومتر با قم فاصله دارد و در جنوب غربی استان می‌باشد.

متراژ زمین هر واحد در سایت طایقان ۱۶۰ تا ۱۸۰ متر و زیربنای هر واحد نیز بین ۹۰ تا ۱۱۰ مترمربع در نظر گرفته شده‌است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.