کد خبر : 11456
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 آبان 1402 - 18:18

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور:

امروز غزه مینیاتوری از حماسه عاشورا است

امروز غزه مینیاتوری از حماسه عاشورا است
رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: غزه امروز مینیاتوری از حماسه عاشورا است، عاشور در اوج قله تاریخ می‌درخشد بعد و قبلی ندارد؛ اما تاریخ تکرار می‌شود و خداوند اتفاقاتی را رقم می‌زند تا آن مصیبت عظمی را درک کنیم.
۵/۵ - (۱ امتیاز)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛  سردار محمد زهرایی عصر امروز در آیین افتتاحیه رزمایش جهادگران فاطمی که با حضور جهادگران بسیجی استان در مجتمع امام خمینی (ره) برگزار شد اظهار داشت: غزه امروز مینیاتوری از حماسه عاشورا است عاشور در اوج قله تاریخ می‌درخشد بعد و قبلی ندارد؛ اما تاریخ تکرار می‌شود و خداوند اتفاقاتی را رقم می‌زند تا آن مصیبت عظمی را درک کنیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور بیان داشت: مصیبت عاشورا بسیار بزرگ است؛ اما به همان اندازه شاکر خداوند هستیم و در زیارت عاشورا از خدا می‌خواهیم ما هم دچار این مصیبت شویم.

وی گفت: فلسطین مظلوم و مقتدر مادرانی تربیت‌کرده که فرزندان را به‌قصد شهادت به دنیا می‌آورند و در دامان پاک خود تربیت می‌کنند، پدران وقتی کودکان را از زیر آوار در  خارج می‌کنند کودکان با آن سن کم رجز حماسی و قرآنی می‌خوانند، در فلسطین ایمان در عمل مشاهده می‌شود.

زهرایی ادامه داد: تا زمانی که ما در خانه، مساجد و در اماکن مقدس و حرم شریف نماز بخوانیم جبهه استکبار به ما کاری ندارد  اما نبرد تمدنی زمانی آغاز می‌شود که ایمان خود را به صحنه بیاوریم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور خاطرنشان کرد: یکی از مبانی اصلی اسلام دفاع از مظلوم است  که با اجرای این مبانی، جنگ با ظالم شروع می‌شود بیش از یک میلیارد ۴۰۰ میلیون مسلمان در جهان وجود دارد؛ اما فقط در جایی که ایمان در عمل مسلمانان آشکار شد رویارویی حق و باطل شروع می‌شود غزه در ۷ اکتبر ورق جدیدی را در تاریخ آغاز کرد.

وی تأکید کرد: ایمان صالح در طول تاریخ ماندگار خواهد شد تاریخ انسان‌ها را به موضع‌گیری یعنی ایمان در عمل قضاوت می‌کند نه به نماز شب، مالک‌اشتر نماز شب می‌خواند؛ اما تاریخ مالک را به موضع‌گیری به هنگام در دفاع از امر ولی می‌شناسند، میثم تمار نماز شب‌خوان بود؛ اما تاریخ او را بر دفاع از ولی بالای درخت نخل می‌شناسد.

زهرایی تصریح کرد: شهید نواب صفوی به موضع‌گیری درست حتی پای جوخه اعدام شناخته می‌شود، همچنین رئیس‌علی دلواری را به ایستادگی در برابر استعمارگران می‌شناسیم، آرمان علی وردی یک طلبه بود که بر کوله‌پشتی، ایمان خود را حمل می‌کرد و روبروی ۳۰ غیرانسان و کفتار ایستاد و از اعتقادات خود دفاع کرد آرمان را بر اساس موضع‌گیری صحیح می‌شناسیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور عنوان داشت: رهبری به جهادگران فرمودند جهاد موفق خود را هنرمندانه منعکس کنید، هر جهادی موفق نیست جهاد باید بااخلاص و بدون منت و همیشگی باشد، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به ایمان‌های آشکار در عمل اجتماعی نیاز دارد که همچون شهید حججی باور و اراده خود به ولایت را در صحنه عمل نشان دهند در این راه اول به خودسازی و سپس به دیگر سازی نیاز داریم هر چه باور ما بیشتر شود مقبول‌تر خواهیم شد.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.