کد خبر : 10480
تاریخ انتشار : جمعه 28 مهر 1402 - 10:28

معاون وزیر کشور:

مسائل فرهنگی از اولویت‌های اصلی دولت سیزدهم است

مسائل فرهنگی از اولویت‌های اصلی دولت سیزدهم است
معاون وزیر کشور و رئیس سازمان امور اجتماعی با بیان اینکه مساله فرهنگ از اولویت‌های اصلی دولت مردمی است، گفت:خاستگاه، دوام و فرجام انقلاب اسلامی موضوع فرهنگی است.
۵/۵ - (۱ امتیاز)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ محمد عباسی عصر پنجشنبه در دومین نشست مدیران عامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری های کشور در قم، ابزار داشت: در نظام آموزش و پرورش عرصه در اختیار آموزش است و فرصتی برای پرداختن به مسائل فرهنگی و تربیتی نمانده است که این امر آسیب رسان است.

وی عنوان کرد: با تاکیدات مقام معظم رهبری و دولت سیزدهم بنا داریم بحث فرهنگی را به صورت گسترده در سازمان‌های فرهنگی راه بیاندازیم اما بخش زیادی از فرصت‌ها از دست رفته است.

وی گفت: مسائل فرهنگی و اجتماعی بسیار مهم است و تعطیل کردن آن خسران قابل توجهی به کشور وارد می کند که حتی برگشت به آن هم کار را به تاخیر می اندازد.

رییس سازمان امور اجتماعی کشور افزود: از طرف دیگر دشمنان ما با تمام ابزارهای قدرتمند خود برای ایجاد آسیب و تخریب معرفت انسانی وارد میدان شده اند و ما در برابر همه خدعه‌های دشمن انسجام بیشنری باید داشته باشیم.

وی اضافه کرد: در سال ۹۲ و ۹۳ به گزارش آسیب‌های اجتماعی به مقام معظم رهبری رسید، ایشان از شدت نگرانی ساعت‌ها با همه متولیان فرهنگی کشور و مسئولان سه قوه جلساتی طولانی برگزار کردند که بی‌سابقه بوده و از معدودترین مسائلی است که حضرت آقا تا این حد به آن بها دادند لذا ورود به حل مشکلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی برعهده همه مسئولان و نهادها است.

عباسی تاکید کرد: تلاش در جهت کاهش آسیب های اجتماعی باید بزرگترین غم مسئول جمهوری اسلامی باشد و باید اقدام جهادی و ۲۴ ساعته انجام شود تا کاستی‌ها جبران شود.

وی ادامه داد: در این راستا باید از تمام تشکل‌های مردمی و جهادی و ظرفیت‌ها استفاده و آسیب دیدگان را جزء خانواده خود دانست و همه همت را باید به کار گرفت.

وی بیان کرد: اینکه گفته می شود برخی آسیب‌ها از سوی شهرهای مذهبی و فرزندان مسئولان است به این دلیل می‌باشد که دشمن برای این شهرها و فرزند علما و مسئولان وقت می گذارد لذا باید مراقب خدعه آنان بود.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور افزود: دشمن پس از شکست از انقلابیون و ایثارگران و شکست در ایجاد فتنه ها و توطئه ها، و شکست در ایجاد شکاف بین مردم و نظام در مسائل اقتصادی، هم اکنون تمرکز خود را بر مباحث فرهنگی و اجتماعی گذاشته و گمان می کند که در این راه موفق خواهد شد.

وی با تمجید برپایی نشست مدیران شهرداری های کشور در قم، گفت: در برخی کشورهای پیشرفته مراکزی تخصصی علیه دستاوردهای جمهوری اسلامی کار می کنند؛ ما چند مرکز برای مقابله داریم؟ چه تعداد نشست‌های تخصصی برگزار کردیم؟

وی اظهارکرد: پیروزی جمهوری اسلامی ایران به دلیل این محقق شد که همه مردم پای کار آمده بودند ما هم باید به عملکرد آن زمان برگردیم و تشکیل چنین جلساتی با موضوع فرهنگی اولویت اول کشور است.

عباسی تصریح کرد: ما در وزارت کشور و شهرداری ها و زیرمجموعه آن ها و همه دستگاه های فرهنگی مسئول هستیم و مردم توقع و انتظار به حق دارند تا ما در زمینه فرهنگی موفق عمل کنیم.

وی گفت: وزارت کشور وظیفه هماهنگی، هم افزایی و مشارکت دارد و به عنوان مرکز فرماندهی است و باید همه استعدادها هماهنگ شود زیرا در وضعیتی هستیم که دشمن منسجم و ما پراکنده کار می کنیم.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور افزود: شهرداری ها ظرفیت بزرگی دارند؛ همه امکانات و اعتبار شهر به شهرداری می رود و باید مدیریت کنیم و خدمات به درستی به مردم ارائه شود.

وی بیان کرد: چند آسیب اجتماعی مهم مانند طلاق، کودکان کار و خیابانی و معتادان متجاهر و سکونتگاه های غیررسمی باید دراولویت قرار گیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.