کد خبر : 11867
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 آذر 1402 - 10:11

مدیرکل صمت قم:

صنعت چاپ و بسته‌بندی در قم پیشتاز است

صنعت چاپ و بسته‌بندی در قم پیشتاز است
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قم گفت: با توجه به موقعیت خاص فرهنگی این استان به خصوص درحوزه انتشار کتاب، صنعت چاپ و بسته‌بندی در قم سابقه‌ای طولانی داشته و از صنایع پیشتاز به شمار می‌آید.
به این خبر امتیاز دهید

اکبر ابدالی افزود:در حال حاضر نیز فعالان صنعت چاپ استان با استفاده از دانش روز و تجهیزات پیشرفته، توسعه فعالیت‌های خود را در حوزه‌های مختلف به خصوص در بخش بسته‌بندی دنبال می‌کنند.

وی افزود: ما در قم زیرساخت‌های خوبی برای گسترش صنعت و چاپ و نشر داریم و از جمله راهبردهای اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان، حمایت از فعالان این صنعت برای توسعه آن است، چرا که صنعت چاپ و بسته‌بندی در کنار مزایای اقتصادی با فضای فرهنگی قم نیز قرابت دارد.

وی ادامه داد: توسعه صنعت چاپ و بسته‌بندی درقم علاوه بر تاثیر بسیار مثبتی که در زمینه افزایش کمی و کیفی انتشار کتاب و دیگر محصولات مکتوب ایفا می‌کند، نقش مهمی نیز در تامین نیاز صنایع مختلف استان و کشور درخصوص تولید بسته بندی‌های متنوع و جذاب برای محصولاتشان دارد.

به گفته مسئولان حوزه صنعت استان، توسعه صنعت چاپ ‌و بسته‌بندی مبتنی بر ارزش‌های ایرانی و اسلامی و مطابق ارزش‌های فرهنگی قم است و از حضور هرچه بیشتر سرمایه‌گذاران در این بخش برای راه‌اندازی واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی استقبال می‌شود.

قم جزء سه استان برتر کشور در صنعت چاپ است و در این زمینه ظرفیت‌های قابل توجهی برای پاسخگویی به نیاز بازارهای داخلی و بین‌المللی دارد.

در حال حاضر ۴۰۰ واحد زیر نظر اتحادیه چاپخانه داران استان به فعالیت می‌پردازند که در همین رابطه برای چهار هزار نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شده‌است، این درحالی است که با تکمیل ظرفیت‌های این صنعت، سهم اشتغال آن به نحو چشمگیری افزایش می‌یابد.

بر اساس نیاز بازار، صنعت چاپ استان در کنار فعالیت در زمینه نشر، ورود خوبی به عرصه بسته‌بندی محصولات داشته‌ و از این طریق توانسته بخشی از طرفیت آزاد خود را، وارد مدار تولید کند.

در بخش صنعت، قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.