کد خبر : 7057
تاریخ انتشار : پنجشنبه 5 مرداد 1402 - 18:07

حجت‌الاسلام ذوالنوری:

شهادت امام حسین(ع) برای رهایی مردم از جهالت و گمراهی بود

شهادت امام حسین(ع) برای رهایی مردم از جهالت و گمراهی بود
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خداوند در دل‌های مؤمنان حرارت عشق به امام حسین(ع) را قرار داده است که هرگز سرد و خاموش نمی‌شود، گفت: امام حسین(ع) شهید شد تا مردم را از جهالت و سرگشتگىِ گم راهى برهاند.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری با حضور در جمع عزاداران حسینی هیئت خادم الرضا(ع) در گفت وگو با خبرنگاران، با قدردانی از تلاش و توجه هیئت خادم الرضا(ع) به جوانان تصریح کرد: ما خیابان‌های اطراف هیأت را که نگاه می‌کردیم، ماشین‌های پارک شده و مردمی که خودشان را می‌خواستند به این هیئت برسانند نشان می‌داد که بیشتر جمعیت این هیأت متشکل از جوانان است.

وی افزود: همین که طبخ غذا در شب عاشورا به ۱۹هزار غذا رسیده به برکت خود حضرت است و این نشان از استقبال مردم از این هیئت است و به امید خدا خلوص و تلاش با هم عجین شود و در خدمت رسانی به اهل‌بیت(ع) و ترویج فرهنگ عاشورا و اهل بیت (ع) موثر باشد.

نائب رئیس مجلس در پاسخ به سوالی در خصوص علت علاقه مردم به محافل عزاداری محرم گفت: همانطور که پیامبر اکرم(ص) می فرمایند برای شهادت حسین(ع)، حرارت و گرمایی در دلهای مؤمنان است که هرگز سرد و خاموش نمی‌شود و این علت استقبال از این محافل است.

وی بیان داشت: امام حسین (ع) همه چیز را برای امت گذاشته است و در زیارت اربعین داریم که بَذَلَ مُهجَتَهُ فیکَ لِیَستَنقِذَ عِبادَکَ مِنَ الجَهالَهِ وحَیرَهِ الضَّلالَهِ، امام حسین (ع) خون قلبشان را دادند که دو کار را انجام دهند.

ذوالنوری اضافه کرد: یکی از کارها این است که بندگان خدارا از مسیر جهالت نجات دهد، و دیگری اینکه از حیرت و سرگردانی و پشت هر پرچمی راه افتادن، همه را پشت یک پرچم بیاورند و به امید خدا که ما نیز در همان مسیر حرکت کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.