کد خبر : 4027
تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 اردیبهشت 1402 - 20:28

برگزاری همایش اخلاق حقوقی در دانشگاه قم/ دریافت ۱۲۰مقاله توسط دبیرخانه همایش

برگزاری همایش اخلاق حقوقی در دانشگاه قم/ دریافت ۱۲۰مقاله توسط دبیرخانه همایش
دبیر علمی همایش اخلاق حقوقی از برگزاری این همایش در روز دوشنبه 18 اردیبهشت از ساعت 8:30 تا 18 در دانشگاه قم خبر داد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ دکتر مهدی حسن زاده، امروز ۱۳ اردیبهشت در نشست خبری همایش اخلاق حقوقی که در دانشگاه قم برگزار شد، درباه مقالات ارسالی به این همایش گفت: بیش از ۱۰۰ مقاله ارسالی از سراسر کشور به کمیته داوری این همایش داشتیم که این مقالات ارسالی از اقشار مختلف حقوقی همچون دانشجویان، اساتید و قضات بوده است که از بین مقالات ارسالی ۳۰ مقاله به عنوان مقاله برتر پذیرفته شده که نویسندگان این مقالات برتر در همایش سخنرانی خواهند کرد.

دبیرعلمی همایش در ادامه با اشاره به هدف و ضرورت این همایش گفت: در همه مشاغل دو بعد خیلی مهم است یکی تخصص و دیگری تعهد؛ تخصص که با گذراندن دوره‌های آموزشی و دانشگاهی تامین می‌شود و بخش تعهد که همان اخلاق کاری است را نیز باید جدی بگیریم چرا که اگر هر کدام از این دو نباشد پیشرفتی در آن رشته کاری نخواهیم داشت و این همایش هم در راستای اعتلای جنبه تعهدی رشته حقوق برگزار می‌شود که اتفاقا این بحث در رشته حقوق اهمیت بیشتری دارد.

دکترد سید یاسر ضیایی، معاون پژوهشی و فرهنگی دانشکده حقوق دانشگاه قم نیز با اشاره به نحوه برگزاری این همایش بیان کرد: این همایش در روز دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ماه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۸ در محل تالار بهشتی دانشگاه قم برگزار می‌شود.

دکتر ضیایی همچنین از همکاری و حمایت ارگان‌های مختلف مثل کانون وکلا، مرکز وکلا استان قم، کانون کارشناسان، کانون سردفتران، پردیس فارابی دانشگاه تهران، دانشگاه مفید، دانشگاه پیام نور و دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

مهم‌ترین هدف هر همایش تبادل نظر بین صاحب‌نظران آن حوزه است
دکتر ام‌بنین حسینی دبیراجرایی همایش نیز عنوان کرد: مهم‌ترین هدف هر همایش به طور کلی تبادل نظر بین صاحب‌نظران آن حوزه است که این امر در خصوص همایش اخلاق حقوقی نیز به خوبی رعایت شده است چرا که مقالات بسیار ارزشمندی از سوی پژوهشگران دانشگاه‌های مختلف به کمیته داوری ارسال شده است.
وی گفت: این همایش اولین همایشی است که که در حوزه اخلاق حرفه‌ای صاحبان مشاغل حقوقی برگزار شده است.
وی در انتها عنوان کرد: این همایش با سخنرانی علی مظفری رییس دادگستری استان قم شروع خواهد شد و همچنین مقالات و چکیده‌های برتر این همایش به صورت یک مجموعه ارزشمند گرداوری خواهد شد.

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.