کد خبر : 6886
تاریخ انتشار : دوشنبه 2 مرداد 1402 - 10:38

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش قم:

اهداف قیام امام حسین (ع) برای تمام اقوام، مذاهب و ملل مورد قبول است

اهداف قیام امام حسین (ع) برای تمام اقوام، مذاهب و ملل مورد قبول است
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش قم با اشاره به اینکه مکتب قیام امام حسین (ع) برای تمدن‌سازی نوین اسلام در گام دوم انقلاب بسیار مؤثر است، گفت: اهداف قیام امام حسین (ع) برای تمام اقوام، مذاهب و ملل مورد قبول است.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛  محمدرضا قاسمی نیا در گفتگو با خبرنگار ما  با اشاره به اهداف قیام امام حسین (ع)، اظهار داشت: امام حسین (ع) در نامه‌ای که به محمد حنفیه می‌نویسند در آن اهداف قیام خود را مطرح می‌کنند.
وی ادامه داد: در این نامه امام می‌فرمایند «من نه از روی خودخواهی و یا برای خوش‌گذرانی و نه برای فساد و ستمگری از مدینه خارج می‌گردم؛ بلکه هدف من از این سفر، قیام و حماس امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر است و خواسته‌ام از این حرکت اصلاح مفاسد امت و احیا و زنده کردن سنت و قانون جدم رسول خدا (ص) و راه‌ورسم پدرم علی ابن ابی‌طالب (ع) است».
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش قم بیان کرد: امام حسین (ع) با این چند هدفی که بیان می‌کنند در واقع در حال معرفی مکتب خود هستند. همچنین این اهداف برای همه اقوام، مذاهب و ملل مورد قبول است.

مکتب قیام امام حسین (ع) برای تمدن‌سازی نوین اسلام در گام دوم انقلاب بسیار مؤثر است

وی اضافه کرد: مکتب حماسه حسینی و یا مکتب قیام امام حسین (ع)  برای تقریب مذاهب اسلامی و تمدن‌سازی نوین اسلام در گام دوم انقلاب بسیار مؤثر است.
قاسمی نیا عنوان کرد: همه مذاهب و امت‌ها در سراسر دنیا حول محور امام حسین است. همه باید تحت درس‌های عاشورا دور هم جمع شوند و با توسل به اهل‌بیت و توکل به خدا برای زمینه‌سازی قیام مهدی موعود که مورد تأیید همه مذاهب و اقوام است زمینه‌سازی کنیم وقتی همه دور هم جمع شویم هدف واحد امید است و آن هم رسیدن به تمدن نوین اسلامی است.

مکتب امام حسین (ع) امید و وحدت ایجاد کرده است

وی خاطرنشان کرد: مکتب امام حسین (ع) امید و وحدت ایجاد کرده است که نمونه آن در پیاده‌روی اربعین قابل‌مشاهده و لمس است. در این مسیر از همه اقوام و مذاهب هستند و این حرکت نمادی از امیدآفرینی مکتب امام حسین (ع) است.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش قم گفت: امیدآفرینی و وحدت را برای دفاع از قرآن کریم در این روزها در پی اهانت‌های صورت‌گرفته هم بین امت‌های اسلامی می‌بینیم.
وی در ادامه با اشاره به نقش زنان در عاشورا با رویکرد صبر و ایثار، تصریح کرد: باید این گفت، نقش زنان اثرگذار قبل و حین و بعد از عاشورا از زمانی که حضرت امام حسین (ع) حرکت خود را شروع کرد تا اربعین و بعد از آن؛ می‌بینیم که نقش زنان بسیار برجسته و اثرگذار است.

نماد اصلی زنان در حماسه حسینی حضرت زینب (س) است

قاسمی نیا با اشاره به اینکه نماد اصلی زنان در حماسه حسینی قبل از عاشورا، حین عاشورا و بعد از عاشورا حضرت زینب (س) است، گفت: آن جمله معروف حضرت زینب (س) بعد از عاشورا که فرمودند «ما هیچ‌چیزی جز زیبایی ندیدیم»، بالاترین تابلو صبر و ایثار است که حضرت زینب (س) به جهان تا قیام و قیامت درس می‌دهند.
وی بیان کرد: امروز حضرت زینب در ایثار، استقامت و صبر به‌عنوان دختر حضرت فاطمه زهرا می‌تواند الگویی برای دختران و زنان تمام دنیا باشد.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش قم ادامه داد: امام خمینی (ره) در خصوص در جایگاه زنان در وصیت‌نامه خود می‌فرمایند که «ما مکرر دیدیم که زنان بزرگواری زینب گونه فریاد می‌زنند که فرزندان خود را ازدست‌داده و در راه خدای تعالی و اسلام از همه چیز خود گذشته‌اند و به این امر مفتخرند…»

نقش زنان در حماسه حسینی بسیار برجسته و بی‌بدیل است

وی ادامه داد: پس نقش زنان در حماسه حسینی بسیار برجسته و بی‌بدیل است و همین‌طور در احیا و اقامه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر که امروز هم در جامعه ما نقش زنان برای دو فریضه واجب بسیار مؤثر است. بهترین راهی که می‌شود در جامعه امروز برای احیای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر و توجه به تقویت و تحکیم و تثبیت و ترویج فرهنگ بی‌بدیل حجاب و عفاف قدم برداریم وجود زنان است.
قاسمی نیا با اشاره به جهاد تبیین زنان بعد از عاشورا، گفت: مهم‌ترین نقش زنان پس از عاشورا انجام جهاد تبیین بود که برعهده زنان بود و در خطبه‌ها و سخنرانی‌ها و عزاداری‌هایی که برای شهدای کربلا داشتند منکرات حکومت آن زمان را بیان می‌کردند و معروف را هم بیان می‌کردند و این نقش باید برجسته بماند.
وی ادامه داد: علاوه بر افشاگری‌ها و جهاد تبیینی که حضرت زینب (س) داشتند نقش ام‌کلثوم خواهر بزرگوار آن حضرت و همین‌طور فاطمه بنت الحسین دختر امام حسین (ع) را نیز نباید از یاد ببریم. این سه زن بزرگوار نقش‌برجسته‌ای در کربلا داشتند.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش قم تأکید کرد: نقش زنان در خصوص واقعه عاشورا و همین‌طور در احیای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر با جهاد تبیین بسیار برجسته است.


انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.