کد خبر : 11752
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 آذر 1402 - 17:35

اعلام جرم علیه رژیم صهیونیستی در دستور کار هلال احمر است

اعلام جرم علیه رژیم صهیونیستی در دستور کار هلال احمر است
رئیس جمعیت هلال احمر از هماهنگی این جمعیت با ۸۸ کشور جهان و تهیه بیانیه‌ای به منظور اعلام جرم علیه جنایات رژیم صهیونیستی خبر داد.
۵/۵ - (۳ امتیاز)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر امروز در حاشیه دیدار با مراجع تقلید در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: کار اصلی که در حال حاضر به آن مشغول هستیم کمک رسانی به مردم غزه است که تاکنون حدود ۱۰ هزار تن اقلام زیستی اعم از اقلام دارویی، تجهیزات پزشکی و غذایی توسط مردم جمع آوری و به غزه ارسال شده است.

وی از آمادگی جمعیت هلال احمر کشور برای ارسال ۳ بیمارستان در غزه خبر داد و گفت: تعداد زیادی از کارکنان جمعیت هلال احمر و متخصصان در این خصوص اعلام آمادگی کردند و ما در حال رایزنی هستیم که به محض دریافت مجوزها، اقدامات بشردوستانه خود را در این منطقه آغاز خواهیم کرد.

کولیوند همچنین از رایزنی با ۸۸ کشور به منظور اعلام جرم علیه رژیم صهیونیستی خبر داد و گفت: نادیده گرفتن کنوانسیون‌های بین‌المللی از سوی این رژیم مثل حمله به آمبولانس‌ها، بیمارستان‌ها و زخمی مجروح و به شهادت رساندن کودکان و زنان و غیرنظامیان از جمله مواردی است که در این بیانیه دیده شده است.

وی با اشاره به خدمات جمعیت هلال احمر در ایام اربعین گفت: در سال ۹۸ در مسیر نجف به کربلا ۵ پایگاه جمعیت هلال احمر وجود داشت که امسال توانستیم در این مسیر ۴ بیمارستان و ۳۲ پایگاه مستقر کنیم.

کولیوند از اهدای عالی‌ترین نشان صلیب سرخ جهانی به جمعیت هلال احمر ایران خبر داد و گفت: در زلزله‌های اخیر افغانستان و ترکیه این جمعیت به گونه‌ای عمل کرد که موفق شدیم عالی‌ترین نشان خدمت را از رئیس جمهور کشور ترکیه دریافت کنیم.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور افزود: به گفته رئیس صلیب سرخ جهانی جمعیت هلال احمر ایران جز ۵ کشور برتر دنیا در مباحث کاری و خدمات رسانی محسوب می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.