کد خبر : 7957
تاریخ انتشار : یکشنبه 22 مرداد 1402 - 18:17

رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی قم:

صنعت چاپ و بسته‌بندی می‌تواند معرف فرهنگ و معارف باشد

صنعت چاپ و بسته‌بندی می‌تواند معرف فرهنگ و معارف باشد
رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی قم گفت: صنعت چاپ و چاپ بسته‌بندی مبتنی بر فرهنگ است و می‌تواند معرف فرهنگ و معارف دینی یک ملت و کشور باشد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «فرهنگ نگار»؛ روح‌الله ابراهیمی پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود به مناسبت برگزاری اولین نمایشگاه تخصصی و بین‌المللی صنعت چاپ، بسته‌بندی، تبلیغات و هدایای تبلیغاتی استان قم با اشاره به سخنانی از رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: رهبری فرمودند که هرکجا کار را به مردم سپردیم موفقیت نتیجه آن بود.
وی ادامه داد: ما اعتقاد داریم در حوزه اقتصادی هم باید ساختار توسط حاکمیت تعیین شود و اجرا توسط مردم باشد.
رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی قم با اشاره به اینکه قم از دیرباز قطب چاپ و نشر بوده است، گفت: قم به دلیل برخورداری از شهرک صنعتی تخصصی در حوزه چاپ و نشر از ظرفیت خوبی برای پذیرش سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به فعالیت در این صنعت مهم و راهبردی برخوردار است و ما گسترش این صنعت در استان را به جد پیگیری می‌کنیم.
وی افزود: توسعه صنعت چاپ و نشر در قم با ایجاد خوشه صنعتی در همین رابطه و مشارکت فعال متولیان این صنعت وارد مراحل جدیدی شده است و ما می‌خواهیم با تهیه و تدوین نقشه راه زیست‌بوم کسب‌وکار استان در بخش صنعت چاپ، نشر و بسته‌بندی، شاهد رشد رو فزون کسب‌وکارها در این حوزه باشیم.
ابراهیمی خاطرنشان کرد: تقویت تعاونی صنعتگران حوزه چاپ و نشر و تسهیل دسترسی فعالان این صنعت به مواد اولیه از این طریق، توجه به دوره‌های آموزشی و ارتقا سطح دانش و مهارت بهره‌برداران صنعت چاپ و نشر استان و برنامه‌ریزی برای برگزاری نمایشگاه تخصصی و بین‌المللی صنعت چاپ، تبلیغات و هدایای تبلیغاتی از دیگر مواردی است که در کانون توجه شرکت شهرک‌های صنعتی قم برای گسترش این صنعت قرار دارد.
وی بیان کرد: صنعت چاپ و چاپ بسته‌بندی مبتنی بر فرهنگ است و می‌تواند معرف فرهنگ و معارف دینی یک ملت و کشور باشد.
رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی قم اضافه کرد: توسعه صنعت چاپ ‌و بسته‌بندی مبتنی بر ارزش‌های ایرانی و اسلامی و مطابق ارزش‌های فرهنگی قم است و ما از حضور هرچه بیشتر سرمایه‌گذاران در این بخش برای راه‌اندازی واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی استان استقبال می‌کنیم.

صنعت چاپ و بسته‌بندی در میان همه حوزه‌های صنعتی جایگاه ویژه‌ای دارد
همچنین در این نشست سید علی موسوی با اشاره به جایگاه صنعت چاپ و نشر، گفت: صنعت چاپ و نشر در میان همه حوزه‌های صنعتی نقش محوری و جایگاه ویژه‌ای دارد و اکثر بهره‌برداران واحدهای تولیدی در بخش‌های مختلف فعالیت خود همچون تبلیغات و بسته‌بندی محصول به این صنعت نیاز دارند.
وی ادامه داد: بعد از انقلاب اسلامی باتوجه‌به جایگاه علمی و فرهنگی قم، صنعت چاپ این استان در حوزه نشر با فعالیت گسترده‌ای که متولیان این حوزه از خود نشان دادند در سطح کشور با عملکرد خوب خود درخشید و در سال‌های اخیر نیز به دلیل توسعه صنعتی قم و نیازی که برای بسته‌بندی کالاهای تولید شده احساس می‌شد، ‌ این صنعت ظرفیت‌های خود را در حوزه بسته‌بندی محصولات افزایش داده است.
رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران استان قم با اشاره به اینکه وجود خوشه صنعت چاپ به توسعه این صنعت در قم کمک شایانی کرده است، افزود: قابلیت‌های صنعت چاپ استان در حال حاضر به حدی رسیده است که علاوه بر تأمین نیاز داخل، ‌ در حوزه صادرات محصولات تولیدی نیز به فعالیت می‌پردازد.
وی عنوان کرد: رشد و توسعه سطح فعالیت‌ این حوزه مهم صنعتی در قم را با استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود دنبال می‌کنیم و در همین رابطه با برگزاری نمایشگاه تخصصی به بهترین نحو ممکن توانمندی‌های صنعت چاپ استان قم را به تولیدکنندگان داخلی و بین‌المللی معرفی خواهیم کرد.

قم جز سه استان برتر کشور در صنعت چاپ است
همچنین یاسر دیبایی نیز در این جلسه بیان داشت: قم جزء سه استان برتر کشور در صنعت چاپ است و در این زمینه ظرفیت‌های قابل‌توجهی برای پاسخگویی به نیاز بازارهای داخلی و بین‌المللی دارد.
وی گفت: با برگزاری نمایشگاه تخصصی و بین‌المللی صنعت چاپ قم، توانمندی‌های استان در این صنعت برای فعالان حوزه چاپ و بسته‌بندی به‌خوبی معرفی خواهد شد و از این طریق شبکه گسترده همکاری و هم‌افزایی میان بهره‌برداران این صنعت ایجاد می‌شود.
مسئول برگزاری نمایشگاه تخصصی صنعت چاپ قم تصریح کرد: در حال حاضر ۴۰۰ واحد زیر نظر اتحادیه چاپخانه‌داران استان به فعالیت می‌پردازند که در همین رابطه برای چهارهزار نفر به‌صورت مستقیم شغل ایجاد شده است، این درحالی است که با تکمیل ظرفیت‌های این صنعت، سهم اشتغال آن به نحو چشمگیری افزایش می‌یابد.

صادرات از اهداف مهم برپایی نمایشگاه است
همچنین در این نشست محسن سلیمانی با اشاره به اینکه این نمایشگاه از ۲۵ تا ۲۸مهر ماه برگزار خواهدشد، اظهار داشت: این نمایشگاه در محل دائمی نمایشگاه قم واقع در کیلومتر ۲آزاد راه قم تهران دایر خواهد بود.
وی ادامه داد: هدف ما در این نمایشگاه افزایش صادرات و شناساندن صنایع است.
مجری و دبیرنمایشگاه با اشاره به مسئله رشد و توسعه، گفت: یکی از اقدامات موثر برای رشد و توسعه برپایی نمایشگاه در استان برای صنعت های مختلف است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.