کد خبر : 6388
تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 تیر 1402 - 17:40

مدیرکل آموزش و پرورش قم:

دوره‌های درس پژوهی برای معلمان قم پیش بینی شده‌است

دوره‌های درس پژوهی برای معلمان قم پیش بینی شده‌است
مدیرکل آموزش و پرورش قم با اشاره به اهمیت انجام فعالیت‌های پژوهشی گفت:‌ دوره‌های درس پژوهی برای معلمان این استان برگزار خواهد شد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ علیرضا رحیمی روز چهارشنبه در جلسه‌ای با حضور جمعی از معلمین دوره ابتدایی ، معاونین آموزش ابتدایی نواحی و مناطق، جمعی از کارشناسان و مشاوران تحصیلی استان با موضوع درس پژوهی افزود:‌درصدد برگزاری دوره‌های درس پژوهی برای فرهنگیان به ویژه معلمین دوره ابتدایی تحصیلی قم هستیم تا بتوانیم با انجام این دوره‌ها مسیر پیشرفت و تعالی دانش آموزان و رشد دانش حرفه‌ای معلمان را تقویت نماییم.

وی اظهار داشت: دوره‌های درس پژوهی برای معلمان قم از ابتدای سال تحصیلی جدید برگزار خواهد شد.

درس پژوهی یا کافه پژوهش به دوره‌هایی گفته می‌شود که معلمان ماحصل تحقیقات و تجربیات خود را درخصوص ارائه تدریس ارائه خواهند داد و این تحقیقات و تجربیات که عملیاتی می‌باشد در کلاس درس برای دانش آموزان مطرح می‌شود و به نوعی دانش آموزان نیز درخصوص پژوهش ورود می‌کنند.

در استان قم حدود ۱۴ هزار و ۴۲۸ نیروی اداری و آموزشی در آموزش و پرورش قم شاغل هستند.

وی درس پژوهی را یک فعالیت گروهی برای بهبود کیفیت تدریس دانست وگفت: شواهد و قرائن در داخل و خارج کشور موفقیت درس پژوهی در مدارس را نشان می‌دهد که در آن وظیفه حرفه‌ای معلم و دانش آموز در حین آموزش و یادگیری انجام می‌شود.

رحیمی نحوه و نوع تفکر دانش آموزان در درس پژوهی را مهم دانست و گفت: هدف در مطالعه باید آگاهی از نحوه تفکر دانش آموز باشد که بسیار حایز اهمیت است.

وی با بیان اینکه معلمان این استان برای توسعه فعالیت حرفه‌ای خود و نیل به تدریس اثربخش به همکاری یکدیگر و مشارکت و تعامل با هم نیاز دارند افزود: درس پژوهی موقعیت بسیار مناسبی را برای معلمان قم در این زمینه فراهم می‌کند.

وی هدف اصلی درس پژوهی را رشد دانش حرفه‌ای معلمان و در نهایت پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ذکر کرد.

رحیمی اظهار داشت‌:باید همه مدیران و معلمان ما به مسئله مهم درس پژوهی توجه داشته باشند و از روش‌های جذاب و خاطره انگیز در این مسیر بهره ببرند.

سال گذشته ۲۹۵ هزار و ۶۳۰ دانش‌آموز در یک هزار و ۴۸۱ مدرسه این استان مشغول به تحصیل بودند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.