کد خبر : 2988
تاریخ انتشار : شنبه 5 فروردین 1402 - 15:41

اسکان ۴۰ هزار مسافر نوروزی در مسجد مقدس جمکران

اسکان ۴۰ هزار مسافر نوروزی در مسجد مقدس جمکران
معاون خدمات زائرین مسجد مقدس جمکران گفت: از 27 اسفندماه 1401 لغایت پنجم فروردین ماه 1402 بیش از چهل هزار نفر از میهمانان نوروزی در مسجدمقدس جمکران اسکان داده شدند.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ ابراهیم صدوقی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به ارائه خدمات رفاهی برای زائران مسجد مقدس جمکران،  اظهار داشت: ارائه خدمات رفاهی برای میهمانان نوروزی که راه های دور و نزدیک به این مکان مقدس مشرف می شوند از مصادیق  ایجاد انس و محبت بین مردم و امام زمان علیه السلام است.
وی ادامه داد:  از ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۱ لغایت پنجم فروردین ماه ۱۴۰۲ بیش از چهل هزار نفر از میهمانان نوروزی در مسجدمقدس جمکران اسکان داده شدند.
معاون خدمات زائرین مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه اسکان شبانه میهمانان نوروزی در شبستان های امام حسن عسکری علیه السلام، کربلا و زیرزمین مسجد امام علی علیه السلام انجام شده است، گفت:  یکی از اعتاب مقدسی که امام معصوم مستقیماً درآن امر به اطعام فرمودند، مسجد مقدس جمکران است.
وی اضافه کرد: درکنار مراسم و برنامه های متنوع فرهنگی این مسجد مقدس، مواکب سه گانه داخل مسجد قبل از آغاز ماه مبارک رمضان در طول روز فعال بودند و از میهمانان نوروزی این مکان مقدس پذیرایی کردند.
صدوقی با اشاره به اینکه ازسالیان دور تا امروز برنامه سفره داری و اطعام در این مکان مقدس درکنار دیگرخدمات به زائران برپا بوده است، بیان کرد:  هرچند بحث اطعام مردم در طول تاریخ تاسیس مسجد مقدس جمکران از نظر کمی و کیفی متفاوت بوده ولی همیشه این اقدام شایسته توسط بانیان، خیرین و مردم خداجو با هرتوان مالی انجام شده است.
وی در ادامه با تاکید به اهمیت اطعام ویژه مردم درماه مبارک رمضان در قالب قرارگاه گامی بسوی جامعه مهدوی که با رویکرد مواسات و همدلی و لبیک به فرمان مقام معظم رهبری مدظله العالی تشکیل شده، خاطرنشان کرد: بانیان خیری که علاقه‌مند شریک شدن در ثواب سفره‌داری در این مکان مقدس هستند می‌توانند با شماره تلفن ۳۷۲۵۳۳۳۱ با پیش‌شماره ۰۲۵ به مدیریت پشتیبانی مسجد اطلاع دهند تا طبق نظرشان در خصوص اطعام زائرین این مکان مقدس اقدام لازم انجام شود.

برچسب ها : ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.