کد خبر : 11206
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 آبان 1402 - 9:08

۱۷ مرکز مشاوره خانواده و ازدواج در قم فعال است

۱۷ مرکز مشاوره خانواده و ازدواج در قم فعال است
معاون امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان قم از افزایش مراکز مشاوره خانواده و ازدواج از ۱۷ به ۲۵ مرکز تا پایان امسال دراین استان خبر داد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ روح الله مقدم گفت: به منظور تسهیل در امر ازدواج و رفع مشکلات زوج ها، تاکنون ۱۷ مرکز مشاوره خانواده و ازدواج توسط این اداره‌کل ایجاد شده‌است تا شهروندان بتوانند از مشاوره علمی بهرمند شوند و امیدواریم تا پایان سال به ۲۵ مرکز افزایش یابد.

وی اظهار داشت: همچنین اولین مرکز تخصصی ازدواج ،خانواده و جمعیت در کشور در شب میلاد پر برکت امام حسن عسکری(ع) با موضوعات متنوع برگزاری کارگاه‌های پیش از ازدواج ،همسان گزینی ،تسهیل برگزاری مراسم‌های ازدواج ،مشاوره خانواده ،حمایت از طرح های فرزندآوری و توسعه مشارکت اجتماعی با حضور مسئولین وزارتخانه و استان افتتاح شد.

مقدم گفت: راه‌اندازی این مرکز با هدف کمک به توسعه فرهنگ ازدواج ،واسطه‌گری و مشاوره به هنگام در امر ازدواج بوده‌است.

وی همچنین در خصوص اصلاح یا بهبود فرهنگ ازدواج بخصوص کاهش تشریفات و آسان سازی آن و ظرفیت‌های قم در این زمینه گفت: این استان ابا عنایت به جو فرهنگی غالب و وجود اماکن مقدس ، حوزه علمیه ، دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی دارای اساتید مجرب و اثرگذار در سطح کشور می‌باشد که باید از این فرصت به نفع وقوع ازدواج درست ،به هنگام و انتخاب درست نهایت بهره را برد.

معاون جوانان اداره‌کل جوانان و ورزش قم افزود:یکی از اهداف مرکز تخصصی ازدواج،خانواده و جمعیت تسهیل مراسم ازدواج ،جلب کمک خیرین و ارزان سازی وقایع مرتبط با ازدواج است.

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌های فرهنگی استان قم شرایط خوبی را می‌توان ایجاد کرد تا از ادبیات و هنر مانند تئاتر و سینما و همچنین معتمدین محلی جهت تسهیل امر ازدواج کمک گرفت.

بر اساس آمارهای رسمی، از فروردین تا پایان مهرماه سالجاری چهار هزار و ۹۰ واقعه ازدواج در استان قم ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۹ درصد افزایش داشته‌ است.

جمعیت شهری استان قم یک‌میلیون و ۳۷۵ هزار نفر معادل ۹۵.۸ درصد و جمعیت روستایی نیز ۶۰ هزار نفر معادل ۴.۲ درصد جمعیت کل استان است.

درهمین حال خردادماه سالجاری نیز ۶ مرکز و قرارگاه تخصصی «خانواده و جمعیت» در استان قم، راه‌اندازی شد.

آموزش خانواده‌ها در راستای فرهنگ فرزندآوری، ازدواج آسان و تربیت درست فرزندان بر اساس آموزه‌های دینی، با استفاده از ظرفیت‌های گروه‌های مردمی و تولیدات رسانه‌ای موثر از اولویت فعالیت‌های این مراکز می‌باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.