کد خبر : 11404
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 آبان 1402 - 9:04

منصوری:

شاخص رشد اقتصاد کشور به ۶ درصد رسیده است

شاخص رشد اقتصاد کشور به ۶ درصد رسیده است
  معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: در ۱۰ سال قبل از دولت سیزدهم شاخص رشد اقتصاد کشور نزدیک به صفر بود؛ اما در این دو سال شاخص رشد اقتصاد به بیش از ۴ درصد رسیده است، در سال جاری نیز در ۶ماهه نخست، این شاخص به ۶ درصد رسیده است.
۵/۵ - (۳ امتیاز)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور شنبه شب در مراسم اختتامیه نمایشگاه «روایت پیشرفت» که در سالن همایش‌های باغ موزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی قم برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: دولت سیزدهم در حوزه‌های مختلف عملکرد قابل دفاع دارد اما برخی دستاورد‌های ما مربوط به عدد و رقم نمی‌شود، برخی دستاوردهای ما ریل‌گذاری‌ها را تغییر داده است.

وی افزود: برای تبیین دستاورد‌ها نیاز است وضعیت کشور را در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۱ نگاه کنیم‌، برای مثال ما دولت را با تورم نزدیک به ۶۰ درصد تحویل گرفتیم.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: علاوه بر تورم ۶۰ درصدی حدود ۴۸۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه داشتیم.

وی تشریح کرد: دولت سیزدهم با تدابیر خود توانست این کسری بودجه بزرگ را حل کند و کشور را به سمت رشد حرکت دهد.

*بدنه مدیریتی دولت گذشته تنبل شده بود 

وی اشاره کرد: در حوزه مدیریتی نیز با مسائل و معضلاتی بسیاری مواجه بود، واقعیت این است که بدنه مدیریتی کشور به دلیل عدم نظارت و توجه‌ها تنبل شده و توان کارکردن نداشت.

منصوری گفت: اما دولت سیزدهم از همان روز اول با برنامه‌ریزی و تدابیر خود پویایی را به بدنه مدیریتی کشور برگرداند و حل‌مشکلات مردم را در اولویت خود قرار داد.

معاون اجرایی رئیس جمهور تاکید کرد: رویکرد مدیریت میدانی در دستور کار دولت قرار گرفت و امروز این ادعا را داریم مسئولین ما در بخش‌های مختلف به صورت ۲۴ ساعت برای حل مشکلات تلاش می‌کنند.

وی گفت: برای مثال امروز با استاندار قم در حرم حضرت معصومه(س) حضور یافتیم، مردم برای برخی مسائل به ما مراجعه می‌کردند، استاندار قم نیز با روحیه جهادی خود به آن‌ها می‌گفتند فردا اول صبح در استانداری و دفتر ایشان حاضر شوند.

منصوری با بیان اینکه دولت موفق شد در حوزه‌های مختلف مشکلات را برطرف کند، اشاره کرد: براساس آمار روزی که دولت را تحویل گرفتیم نزدیک به ۲۲ هزار مگاوات کسری برق داشتیم، دولت ظرف این ۲ سال با تدابیر خود توانست یک سوم این ناترازی را حل کرده و حدود ۷ هزار مگاوات تولید خود را افزایش دهد.

منصوری مطرح کرد: روزی که دولت را تحویل کردیم براساس آمار ۱۰ هزار روستا شناسایی شده بود که مشکل آب داشتند، به لطف خدا و تلاش دولت سیزدهم امروز به ۳ هزار و ۵۰۰ روستا ظرف ۲ سال آبرسانی شده است.

وی در ادامه بیان کرد: واقعیت این است روزی که دولت را تحویل گرفتیم در حوزه ذخایر کالاهای اساسی در بعضی از استان‌ها به کمتر از ۲ هفته رسیده بود و این از نظر امنیت غذایی یک اتفاق خطرناکی محسوب می‌شود.

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه دولت توجه به ظرفیت‌های داخلی را در دستور کار خود قرار داده است، بیان کرد: اتکا و توجه به ظرفیت‌های داخلی تبدیل به رویکرد اصلی دولت شد و این را اساس کار خود قرار دادیم که با اعتماد به جوانان انقلابی و متخصص مشکلات کشور را حل کنیم‌.

*امروز در کشور حاکمیت دوگانه وجود ندارد 

منصوری در ادامه درخصوص اینکه دولت سیزدهم هرگز خود را در مقابل رهبر قرار نمی‌دهد، تاکید کرد: امروز در کشور حاکمیت دوگانه وجود ندارد، دولت خود را برابر رهبری قرار نمی‌دهد و خود را نوکر ولایت فقیه می‌داند، ما خود را زیر سایه ولایت فقیه می‌دانیم و با پیروی از رهنمودهای ایشان به دنبال خدمت کردن به ملت هستیم.

وی افزود: اگر دولت سیزدهم امروز توفیق و دستاوردی کسب کرده است ما آن را مدیون نظام و ولایت فقیه می‌دانیم و اگر کسری وجود دارد قول می‌دهیم با تمام تلاش آن‌ها را حل کنیم.

وی در ادامه درخصوص برگزاری نمایشگاه روایت پیشرفت تاکید کرد: نمایشگاهی که برگزار شده توانست بخشی از دستاوردهای دولت را برای مراجعین تبیین کند.

منصوری تصریح کرد: بنا به تعبیر رهبر انقلاب دولت حداقل در ۵۰ شاخص عملکرد رو به رشدی داشته است، برای مثال در مسئله تورم دولت سیزدهم توانست تورم را از ۶۰ درصد کاهش داده و به زیر ۴۰ درصد برساند.

وی ادامه داد: در ۱۰ سال قبل از دولت سیزدهم شاخص رشد اقتصاد کشور نزدیک به صفر بوده، اما به لطف خدا در این ۲ سال شاخص رشد ما به بیش از ۴ درصد رسیده است، در سال جاری نیز در ۶ ماهه نخست سال این شاخص به ۶ درصد رسیده است.

*تولید خودرو به یک میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه افزایش یافته است

منصوری درخصوص عملکرد دولت در صنعت خودرو، مطرح کرد: در مسئله خودرو دولت توانست تولید خودرو را از ۷۰۰ هزار به یک میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه افزایش دهد، قبول داریم همچنان مشکلاتی در این حوزه وجود دارد اما تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد.

وی درخصوص کاهش نرخ بیکاری در دولت سیزدهم گفتذ با افتخار گزارش می‌دهیم نرخ رشد بیکاری وارد کانال ۷ درصد شد، در برخی استان‌های صنعتی مسئله اشتغال نه تنها معضل نیست بلکه کمبود نیروی کار هم به وجود آمده است.

منصوری درخصوص آخرین وضعیت طرح انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی، عنوان کرد: این طرح یک روزی در کشور تبدیل به رویا شده بود اما به همت دولت مردمی طرح انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی در ۵ جبهه درحال انجام است، فاز اول آن نیز در استان یزد صورت پذیرفته است.

*نرخ رشد فروش نفت به ۱۹ درصد رسیده است

وی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم با وجود تحریم‌ها توانسته در حوزه فروش نفت کارنامه درخشانی داشته باشد، تاکید کرد: نرخ رشد در حوزه نفت به حدود ۱۹ درصد رسیده است، به یاد داریم که در دولت قبلی می‌گفتند هرکسی بتواند ۳۰۰ هزار بشکه نفت کشور را به فروش برساند ما آن را وزیر نفت منصوب می‌کنیم.

منصوری تاکید کرد: در همین شرایط تحریمی و بدون توجه به خواسته‌ها غربی‌ها موفق شدیم ماهیانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه نفت بفروشیم‌.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.