کد خبر : 11324
تاریخ انتشار : جمعه 26 آبان 1402 - 14:52

آیت‌الله نوری همدانی:

خدمات دولت سیزدهم قابل قیاس با گذشته نیست

خدمات دولت سیزدهم قابل قیاس با گذشته نیست
این مرجع تقلید با بیان اینکه دولت در سال‌های اخیر خدمات فراوانی ارائه کرده که باید به مردم گزارش دهد، گفت: باید توجه داشت که دشمن با تبلیغات فراوان به فکر القای ناکارآمدی انقلاب است و ضعف‌ها را برجسته می‌کند؛ ما منکر ضعف نیستیم؛ ولی خدمات دولت بسیار بالا بوده و قابل‌قیاس با گذشته نیست.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛  آیت‌الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار با جواد اوجی وزیر نفت کشور و هیأت همراه، بیان کرد: باید عقلانیت همراه باعاطفه در مدیریت کشور وجود داشته باشد.

 این مرجع تقلید با تشکر از زحمات و تلاش‌های وزارت نفت، متذکر شد: این تلاش‌ها و پیشرفت‌ها باید در سفره مردم نمود لازم را داشته و محسوس باشد.

 وی در ادامه افزود: در اسلام مطالب فراوانی پیرامون نحوه رفتار و منش مدیریت مسئولین و مدیران وجود دارد؛ یکی از آنها نامه ۵۳ نهج‌البلاغه است که در آن حضرت امیرالمؤمنین (ع) خطاب به مالک‌اشتر می‌فرمایند: ” وَأَشْعِرْ قَلْبَکَ الرَّحْمَهَ لِلرَّعِیَّهِ وَالْمَحَبَّهَ لَهُمْ وَاللُّطْفَ بِهِمْ…..”. در این منشور مدیریت و مملکت‌داری حضرت امیرالمؤمنین (ع) بر سه نکته تأکید دارند.

 آیت‌الله نوری همدانی اضافه کرد: نخست اینکه مسئولین باید قلب خویش را کانون رحمت و محبّت و لطف به مردم قرار دهند؛ چرا که این مردمی که بر آنها حکومت می‌کنید دو صنف هستند، یا مسلمان‌اند که برادران دینی شما محسوب می‌شوند، و یا اینکه انسان هستند.

 وی با تأکید بر لزوم وجود عدالت و مساوات در جامعه اسلامی خاطرنشان کرد: دومین نکته‌ای که حضرت علی (ع) به آن تأکید دارند موضوع عدالت است که همه مردم باید از آن بهره‌مند باشند؛ در آخر حضرت به موضوع ریشه‌کنی فقر از جامعه تأکید می‌نمایند.

 این مرجع تقلید اظهار کرد: امروز معیشت مردم بسیار حائز اهمیت است؛ متأسفانه همچنان شاهد معضلاتی همچون فقر، گرانی، بیکاری و ارزش پایین پول ملی هستیم؛ و متأسفانه علی‌رغم تلاش‌های صورت‌گرفته آن‌چنان که باید این معضلات برطرف نشده است که خود نیاز به مدیریت بهتر و برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تر و موشکافانه‌تر و بهره‌گیری از نخبگان حوزه‌های مربوطه را می‌طلبد.

 وی با اشاره به سخنی دیگر از امام علی (ع) در نهج‌البلاغه خطاب به مالک‌اشتر، افزود: امام خطاب به مالک می‌فرمایند: «ای مالک! بدان که مردم ستون دین و اجتماع مسلمانان و سپر در برابر دشمن هستند»؛ لذا باید قدر این مردم را دانست؛ این موضوعی است که بنده مرتباً به همه مسئولین تذکر می‌دهم.

 آیت‌الله نوری همدانی عنوان کرد: این مردم همان مردمی هستند که انقلاب کردند، در جنگ تحمیلی شهید دادند و اکنون هم در صحنه‌های حساس پای نظام ایستاده‌اند؛ روا نیست که این‌گونه با فقر و گرانی و بیکاری دست‌وپنجه نرم کنند. البته دولت در این سال‌های اخیر خدمات فراوانی ارائه نموده که باید به مردم گزارش دهند تا مردم مطلع باشند که در همین نظام اسلامی چه خدمت‌هایی شده و باید توجه داشت که دشمن با تبلیغات فراوان به فکر القای ناکارآمدی انقلاب است و ضعف‌ها را برجسته می‌کند؛ ما منکر ضعف نیستیم؛ ولی خدمات بسیار بالا بوده و قابل‌قیاس با گذشته نیست.

 در ابتدای این دیدار جواد اوجی وزیر نفت با بیان خدمات و اقدامات صورت‌گرفته در دوران تصدی وی، به تشریح برنامه‌های این وزارت در جهت ارتقای هرچه بیشتر این صنعت و بهبود کیفیت خدمات آن به جامعه پرداخت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.