کد خبر : 669
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 آذر 1401 - 10:13

ساخت دستگاه‌های دیالیزی در قم

ساخت دستگاه‌های دیالیزی در قم
متخصصان یک شرکت دانش بنیان در قم سامانه تصفیه آب دستگاه‌های دیالیزی را بومی سازی کردند.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ مدیر عامل این شرکت دانش بنیان با اشاره به اینکه تا سال ۹۲ دستگاه‌های تصفیه آب دیالیز وارداتی بودند، عنوان کرد: در حال حاضر تمام دستگاه‌های مورد نیاز کشور در داخل تامین می‌شود.

 

شاه زیدی افزود: نیاز کشور به این دستگاه‌ها ۳۰۰ عدد است، که به ازای هر دستگاه در صورت واردات بین ۷۰ تا ۱۰۰ یورو ارز از کشور خارج می‌شد، که این شرکت توانسته این کار را در داخل انجام دهد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲۵۰ مرکز درمانی بیمارستانی از دستگاه‌های تصفیه آب دیالیزی در کشور استفاده می‌کنند، که پیش از این نیاز آن‌ها از آمریکا و کشور‌های اروپایی تامین می‌شود.

 

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان با بیان اینکه در حال حاضر به دو کشور عراق و افغانستان صادرات دارد، گفت: نرخ بهره وری در دستگاه‌های متوسط تا ۷۰ درصد و در دستگاه‌های بزرگ تصفیه آب دیالیزی تا ۹۵ درصد افزایش داده ایم که این اقدام در شرکت‌های آمریکایی و اروپایی اتفاق نیفتاده است.

 

شاه زیدی افزود: سالانه ۸ میلیارد تومان شرکت فروش دارد که متاسفانه بخش دولتی به تعهدات خود عمل نمی‌کند، و این مسئله سبب مشکلاتی برای سرمایه گذاری‌های این شرکت ایجاد کرده است. دستگاه‌هایی که تا چند سال پیش خارج از مرز‌های ایران تولید می‌شد، حالا در همین کشور بومی سازی می‌شود، نیازمند حمایت همه جانبه است که نه تنها نیاز کشور را تامین کند بلکه بتواند صادرات داشته باشد و برای کشور ارزآوری کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.