کد خبر : 5761
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 تیر 1402 - 18:46

معاون رئیس جمهور:

روحیه جهادی انقلاب را حفظ کرد/دشمن در عرصه فرهنگی به دنبال جذب جوانان است

روحیه جهادی انقلاب را حفظ کرد/دشمن در عرصه فرهنگی به دنبال جذب جوانان است
معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه دشمن در عرصه فرهنگی به دنبال جذب جوانان است، گفت: اگر روحیه جهادی نبود اوایل انقلاب با وجود آن همه هجمه و توطئه کار انقلاب تمام می‌شد اما اینکه جوانان و مردم پای انقلاب و صحنه بودند موجب پیروزی و استمرار انقلاب شده است
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ سیدمحمد حسینی عصر امروز در مراسم اختتامیه جشنواره هنری، ادبی و خبری روایت جهاد که در تالار مرکزی شهر قم برگزار شد، با اشاره به اینکه هدف امام خمینی از تشکیل جهاد سازندگی خدمت به مردم بود، اظهار کرد: اگر امروز ما گروه‌های جهادی را در نقاط مختلف کشور داریم که به خوبی فعالیت دارند و دیگر کشورها نیز این خدمت بدون منت را از ایران اسلامی الگو گرفته‌اند بخاطر این است که مردم ما شیفته خدمت هستند.
روحیه جهادی انقلاب را حفظ کرد
معاون امور مجلس رئیس جمهور با اشاره به اینکه روحیه جهادی انقلاب را حفظ کرد، گفت: اگر روحیه جهادی نبود اوایل انقلاب با وجود آن همه هجمه و توطئه کار انقلاب تمام می‌شد اما اینکه جوانان و مردم پای انقلاب و صحنه بودند موجب پیروزی و استمرار انقلاب شده است و اگر امروز هنوز نام انقلاب زنده است و دشمنان انقلاب حتی در اروپا هم نمی‌توانند در آرامش باشند بخاطر همین روحیه انقلابی، ایثار، فداکاری و گذشت است.

وی ادامه داد: اگر در جنگ فرزندان ایران پیروز شدند بخاطر همین روحیه جهادی و شهادت‌طلبی بود درحالی که همان زمان هم برخی پیروزی در جنگ را یک آرزو می‌دانستند اما وقتی که ترس در قاموس مومنین راه نداشته باشد به دل دشمن می‌زنند و پیروز می‌شوند.

حسینی از تاکید رهبر انقلاب بر انعکاس مجاهدت‌های ایثارگران و شهدا یاد کرد و گفت: همسران و مادران شهدا در حماسه بزرگ شهدا سهیم هستند و باید به عرصه انعکاس حماسه شهدا ورود کنند همانطور که رهبر انقلاب اسلامی هم در این زمینه ورود کرده‌اند.

اگر سخن نگوئیم دیگران وضعیت را وارونه جلوه می دهند
وی ابراز داشت: ما همیشه در معرض تحریف تاریخ هستیم به همین علت به صورت مستمر باید روایت کنیم و خوبی‌ها را بگوییم و در این گفتن‌ها بحث فردی مطرح نیست بلکه بحث جریان و انقلاب است چراکه اگر سخن نگوییم دیگران وضعیت را وارونه جلوه می‌دهند.

معاون امور مجلس رئیس جمهور بیان کرد: در دوران کرونا که ترس و وحشتی در کشور حاکم شده بود جهادی‌ها بودند که در عرصه‌های مختلف حضور یافته و به دیگران روحیه دادند و این زیبایی‌ها باید جلوه‌گر و الگو شود.

دشمن در عرصه فرهنگی به دنبال جذب جوانان است
وی با بیان اینکه ما باید به دنبال جذب جوانان باشیم، گفت: اوایل انقلاب برخی اهل مباحث مذهبی نبودند اما وقتی در جمع ایثارگران حضور می‌یافتند کمال هم‌نشین در آنان اثر می‌گذاشت؛ دشمن در صحنه جنگ نظامی قدرت رویارویی با ایران اسلامی را ندارد چراکه اگر ضربه‌ای بزنند ضربه محکم‌تری را دریافت خواهند کرد اما در عرصه فرهنگی به دنبال جذب جوانان هستند.

حسینی با تاکید بر اینکه روحیه جهادی و انقلابی در دولت، مجلس و رئیس جمهور وجود دارد، گفت: امروز تلاش بی‌وقفه و مجاهدت شبانه‌روزی مسئولان را همانند اوایل انقلاب شاهد هستیم، هر چند این روحیه در همه سطوح مدیریتی نیست اما باید از سطوح بالا آغاز و به دیگر سطوح هم برسد.

وی بر اهتمام بیشتر گروه‌های جهادی در خدمت به مردم تاکید کرد و گفت: اگر به مردم خدمت کنیم اعتماد و رضایت مردم هم جلب می‌شود، امروز با روحیه جهادی شرایطی که دولت در ابتدا داشت پشت سر گذاشته شد، شرایط ابتدای دولت مناسب نبود و گرفتاری‌ها فراوان بود اما امروز تلاش‌ها درحال به نتیجه رسیدن است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود: امیدواریم با تصویب برنامه هفتم که کارهای بزرگی در این برنامه قرار است رقم زده شود بخشی از مشکلات رفع و اصلاحات واقعی محقق شود تا ایران اسلامی به ایران الگوبخش در دنیا تبدیل شود و نه فقط در مقاومت بلکه در سازندگی و پیشرفت هم الگو باشد.

با فرهنگ جهادی می توانیم به جایگاه بالای علمی برسیم
وی اضافه کرد: جایگاه علمی ما باید دوازدهم باشد هر چند ممکن است برخی بگویند این کار سختی است بله سخت است اما اگر فرهنگ جهادی وجود داشته باشد و همانند علیمحمدی‌ها در میان نخبگان باشند می‌توانیم به این نتیجه برسیم همانطور که در زمان جنگ هم کسی فکر نمی‌کرد که در دورانی کشورهای دیگر برای خرید پهپادهای ما صف بکشند اما این کارهای بزرگ به لطف خداوند متعال محقق شد و در این راستا همه افراد باید دست به دست یکدیگر دهند.

حسینی با بیان اینکه خاطرات شهدا نباید فراموش شود، گفت: هر چقدر که ما تلاش کنیم باز هم در مقابل فداکاری شهدا و مدافعان حرم و امثال شهیدان سلیمانی، همدانی و حجازی کم است و ما باید همواره این شهدا را بیاد بیاریم تا کشور ما سربلند و عزیز باشد.

وی تصریح کرد: نابسمانی‌ها بخاطر تعلل و نبود روحیه جهادی بوده است، عده‌ای به مناصب به عنوان طعمه نگاه می‌کردند نه امانتی که بر دوش آن‌هاست و برای ادای آن امانت باید وقت خود را صرف خدمت به مردم کنند، با این وجود اگر امروز همه مردم دست به دست هم دهیم اهداف کشور محقق و مشکلات رفع خواهد شد و در این راستا مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی باید محور حرکت قرار گیرد.

معاون رئیس جمهور گفت: همین که رهبر معظم انقلاب اسلامی نکته‌ای را مطرح می‌کنند، رئیس جمهور آن موضوع را تبیین و وظایف را به درستی دنبال می‌کنند. همین روحیه باعث شده است که ما در سیاست خارجی گام‌های بلندی برداریم درحالی‌که اگر در اول این دولت گفته می‌شد کسی این دستاوردها را باور نمی‌کرد؛ ثمرات اصلی سفرهای خارجی دولت در آینده نزدیک مشخص خواهد شد و سفرهای استانی هم برای رفع مردم تاثیرگذاری قابل توجهی خواهد داشت.


انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.