کد خبر : 8144
تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 مرداد 1402 - 8:22

پناهیان:

خون شهدای شاهچراغ رونق این حرم را افزایش داد

خون شهدای شاهچراغ رونق این حرم را افزایش داد
رئیس اتاق فکر رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌ها با تاکید بر اینکه شهادت شوق برانگیز است گفت: از سال گذشته که شاه‌چراغ مورد حمله تروریستی قرار گرفت، این حرم رونق دیگری پیدا کرده است، در دوران دفاع مقدس نیز وقتی یک شهید می‌آوردند، شوق برای جهاد و شهادت افزایش پیدا می‌کرد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا پناهیان چهارشنبه شب در آیین گرامیداشت شهیدان حادثه تروریستی حرم حضرت احمد بن موسی‌(ع) در شبستان امام(ره) حرم حضرت معصومه‌(س) در قم اظهار داشت: دشمنان اگر بتوانند به بقیه حرم‌ها نیز حمله می‌کنند، حتی ۲ نفر از زائران مشتاق حضرت معصومه‌(س) را هم زنده نمی‌گذارند.

وی همچنین در ادامه افزود: اگر بتوانند نمی‌گذارند کسی به زیارت امام رضا(ع) برود، بزرگترین حرکت تروریستی را در جهان انجام دادند، که از حرم رقیه شروع کنند و به حرم امام حسین و حضرت علی برسند.

پناهیان گفت: هدف دشمن از بین بردن حرم‌ها است، مساجد را نمی‌خواهند نابود کنند، چون حرم محل شوق برانگیز و محل شوق مشتاقان زیارت است.

استاد حوزه علمیه قم همچنین تاکید کرد: باید مساجد را شعبه‌ای از حرم و محل ذکر اولیای خدا قرار دهیم.

رئیس اتاق فکر رهبری در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: اگر نیروهای امنیتی تلاش وافر نمی‌کردند، امسال محرم شهیدان فراوانی داده بودیم.

وی بیان داشت: کسانی که در این راه به شهادت می‌رسند، مشتاقان ملاقات با خدا هستند، شهیدان شاه‌چراغ گزیده و انتخاب شده بودند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این مطلب که شهادت شوق برانگیز است گفت: از سال گذشته، شاه‌چراغ رونق دیگری پیدا کرده است، در دوران دفاع مقدس نیز وقتی یک شهید می‌آوردند، شوق برای جهاد و شهادت افزایش پیدا می‌کرد.

حجت‌الاسلام پناهیان اظهار کرد: شوق زیربنای روح انسان است، انسان‌ها با شوق سراغ دین می‌روند.

وی در بخشی سخنان با ذکر این نکته که خداوند دشمنان ما را از احمق‌ها قرار داده است یادآور شد: اکنون از شدت حماقت دشمنان افسردگی می‌گیریم، وقتی در حرم ترور می‌کنند، این حرم شلوغ‌تر و دل‌های همه متوجه می‌شود.

وی ادامه داد: برخی انگیزه رفتن به شیراز برای زیارت شاه‌چراغ را نداشتند، ولی با این شهادت‌ها چند بار رفتند، این امامزاده عظیم‌الشان چه دل آتیشنی داشته ما نمی‌شناختیم، زائران این حرم برای شهادت انتخاب می‌شوند، شوق و سرور و بهجت زیادی دارد.

وی گفت: خدا دشمنان ما را از احمق‌ها قرار داد، اول انقلاب برای اینکه انقلابمان تثبیت شود، جنگ را تحمیل، و ۲۵۰ هزار تَن از بهترین‌ها را شهید کردند، تا ما تا ابد از این انقلاب دست برنداریم.

وی اضافه کرد: بعد دیدند انقلاب را خودمان نمی‌توانیم صادر کنیم، تروریست‌های داعشی را درست کردند به حرم‌ها حمله کنند، بزرگترین ارتش بین‌المللی و منطقه‌ای شکل پیدا کرد، که ناتو یک درصد این ارتش را هم ندارد.

این مدرس حوزه خاطرنشان کرد: بعد هم امام حسین خودش به میدان آمد، دید ما لایق هستیم، اربعین را برقرار و دل‌ها را بیدار و متحول کرد، و بزرگترین نمایش شوق در اربعین ابا عبدالله الحسین به جهانیان عرضه شد.

رئبس اتاق فکری رهبری گفت: جهان به هیچ وجه تاب مقاومت در برابر ما را ندارد، چون اربعین همه را مات و مبهوت کرده است.

وی افزود: کسی بداند خرج کردن برای زیارت حسین چه اثری دارد، همه هستی خود را می‌دهد، بنیاد بین‌المللی اربعین زیر نظر جمعی از علما تاسیس شده، این بنیاد بنا دارد، نگذارد، جوانی دانشجو یا طلبه به علت مشکل‌های مالی از اربعین جابماند.

پناهیان تصریح کرد: شوق به حسین نباشد، یعنی مرده‌ایم و دین‌مان حقیقت ندارد، این شوق باشد زیبایی می‌آفریند، اربعین آمد، زندگی‌ها، رفتارها و نگاه‌ها باید متفاوت شود.

وی با تاکید بر اینکه شوق خودمان را نشان دهیم بیان کرد: شهیدان شاهچراغ شوق خود را به ملاقات با خدا نشان دادند، دشمنان کشتن سرچشمه شوق را هدف گرفتند که شاه‌چراغ را مورد حمله قرار می‌دهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.