کد خبر : 6954
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مرداد 1402 - 18:01

پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی به دو روستای استان قم

پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی به دو روستای استان قم
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم از پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی به روستا‌های کرمجگان و بیدهند خبر داد و گفت: این پروژه در قالب جهاد آبرسانی به اجرا رسیده است.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ حسن بختیاری در گفتگو باخبرنگاران با اشاره به عزم وزارت نیرو برای تأمین آب روستا‌های کشور در قالب جهاد آب‌رسانی، از برنامه‌ریزی برای آبرسانی به روستا‌های بیدهند و کرمجگان خبر داد و گفت: کاهش منابع محلی آب روستای کرمجگان موجب شده تا این روستا به ویژه در فصول گرم سال با مشکلاتی در زمینه تأمین آب مواجه شود.

وی با بیان اینکه پروژه آبرسانی به روستا‌های کرمجگان و بیدهند در قالب جهاد آبرسانی و از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی در دستور کار قرار گرفت، خاطرنشان کرد: اجرای ۸ کیلومتر خط انتقال و احداث ۳ باب مخزن ذخیره آب با ظرفیت ۲ هزار و ۲۵۰ مترمکعب و ساخت یک ایستگاه پمپاژ از اجزای این پروژه بود که در حال حاضر حدود ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم، با بیان اینکه این پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری خواهد رسید، اظهار کرد: با تأمین اعتبارات لازم پروژه آبرسانی به روستا‌های بیدهند و کرمجگان تا پایان شهریورماه آماده بهره‌برداری می‌شود.

وی یادآور شد: آبرسانی به روستا‌های کرمجگان و بیدهند با ظرفیت انتقال ۱۶ لیتر بر ثانیه آب انجام می‌شود و ۷ هزار و ۳۰۰ نفر را نیز تحت پوشش قرار می‌دهد.

بختیاری تاکید کرد: امیدواریم با بهره‌برداری از این پروژه و همکاری مردم و استفاده صحیح از آب و پرهیز از آبیاری باغات و باغچه‌ها مشکل تأمین آب این روستا‌ها برطرف شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.