کد خبر : 7789
تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 مرداد 1402 - 17:38

آمادگی ۷۰ هزار موکب عراقی برای خدمت به زائران اربعین حسینی

آمادگی ۷۰ هزار موکب عراقی برای خدمت به زائران اربعین حسینی
فعال فرهنگی عراقی در همایش مدیران و فعالان فرهنگی موکب‌های اربعین در قم، از آمادگی ۷۰ هزار موکب برای خدمت به زائران اربعین حسینی خبر داد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ هاشم ابوخمسین از فعالان ستاد اربعین عراق در همایش مدیران و فعالان فرهنگی موکب‌های اربعین حسینی در قم، گفت: میزبانی عراقی‌ها از ۱۵ محرم آغاز شده و ملت عراق خانه‌هایشان، حسینیه‌ها، مساجد موکب‌ها و تکیه‌هایشان را برای استقبال از زائران حسینی آماده کردند.

وی تعداد موکب‌های اربعینی را ۷۰ هزار عدد عنوان کرد و افزود: بر اساس آمار رسمی عتبات عباسیه سال گذشته ۱۷ و نیم میلیون زائر وارد کشور عراق شدند که پیش‌بینی می‌شود این عدد امسال به ۲۰ میلیون زائر برسد.

حجت الاسلام احمدی رئیس کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین هم در این همایش، گفت: بر اساس مصوبه ستاد مرکزی اربعین خدمت رسانی به سفر‌های اربعین از اول ماه صفر آغاز می‌شود.

وی اشاره‌ای به فعالیت ۳ هزار موکب اربعین در سطح کشور داشت و افزود: امسال جلسات پیوسته فرهنگی موکب‌ها بر اساس اقتضائات شرایط روز در همه استان‌ها با مدیران و فعالان فرهنگی برگزار شده است.

حجت الاسلام احمدی میزبان اصلی زیارت اربعین را کشور عراق دانست و ادامه داد: موکب‌های ایرانی به عنوان کمک و همراه در این کشور و در مسیر‌ها فعالیت می‌کنند که این امر نشان دهنده ارتباط دوستی ایران و عراق است.

حجت الاسلام کریمی، مسئول فرهنگی موکب‌های اربعین استان در ادامه این همایش گفت: عمده فعالیت موکب‌ها اسکان، تغذیه و پشتیبانی است و خدمات فرهنگی موکب‌ها از جمله مواردی چون برگزاری نماز جماعت، بیان احکام شرعی، بیان احکام اعتقادی، پاسخ به شبهات، پاسخ به احکام اربعین انجام خواهد شد.

وی بهره‌گیری از ۸۰۰ مبلغ خانم و آقا در اجرای پیوست فرهنگی موکب‌های قم خبر داد و گفت: از استان قم ۲۱۸ موکب در شهر‌های کربلا، نجف، کاظمین، سامرا و همچنین مسیر طریق الحسین علیه السلام مستقر خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.