کد خبر : 6178
تاریخ انتشار : شنبه 17 تیر 1402 - 14:12

آزمون ورودی موسسه علوم و معارف جامعه المصطفی برگزار می شود

آزمون ورودی موسسه علوم و معارف جامعه المصطفی برگزار می شود
رئیس موسسه آموزش عالی علوم و معارف جامعه المصطفی العالمیه گفت: بر اساس مجوز صادر شده از سوی هیات امنای جامعه المصطفی، برای نخستین بار و در سال تحصیلی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۲، ۲۰ درصد از کل سهمیه پذیرش به داوطلبان ایرانی اختصاص پیدا می‌کند.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ حجت‌الاسلام‌ دکتر علی معصومی پیش از طهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ماموریت اصلی جامعه‌المصطفی پذیرش دانشجو از میان داوطلبان غیرایرانی است، ولی در داخل کشور نیز داوطلبان زیادی علاقه‌مند برای تحصیل در این دانشگاه بین‌المللی هستند.

وی گفت: این موسسه آموزش عالی در زمان تاسیس خود در اوایل دهه ۹۰، از میان ایرانی‌ها داوطلبان بسیاری داشت، ولی به دلیل آنکه اولویت با غیرایرانی‌ها بود، جز در موارد خاص پذیرش صورت نگرفت.

معصومی در ادامه با تاکید بر اینکه ۹۰ درصد پذیرش در قالب توافق با دستگاه‌ها و نهادهای مختلف انجام می‌شود یادآور شد: در رشته بانکداری در مقطع کارشناسی ارشد، برای بخش‌هایی از مدیران بانک‌ها با توافقی که با مدیریت بانک‌های استان و بانک توسعه تعاون کشور صورت گرفت، دوره‌هایی برگزار شده است.

رئیس موسسه علوم و معارف همچنین با ذکر این نکته که پذیرش دانشجویان ایرانی در ۲ مقطع کارشناسی ارشد و دکتری می‌باشد بیان داشت: زبان و ادبیات عربی، بلاغت و نقد ادبی، مترجمی عربی، ادبیات قرآنی، روابط بین‌الملل، مالیه و بانکداری اسلامی، مدیریت دولتی گرایش‌های خط مشی گذاری عمومی و تحول، حقوق جزا و جرم شناسی، حقوق خصوصی، تفسیر و علوم قرآن، علوم حدیث، جامعه شناسی فرهنگ، روانشناسی تربیتی، مشاوره، مدیریت آموزشی، برنامه‌ریزی آموزشی و درسی، تبلیغ و ارتباطات و تاریخ تمدن اسلامی از رشته‌های مقطع کارشناسی ارشد است.

معصومی همچنین اضافه کرد: در مقطع دکتری نیز در رشته‌هایی نظیر علوم اقتصادی گرایش اقتصاد اسلامی، اندیشه معاصر مسلمین، حقوق جزا و جرم شناسی، حقوق خصوصی، تفسیر تطبیقی، علوم حدیث تطبیقی، تاریخ تشیع، تاریخ معاصر جهان اسلام و تاریخ تمدن اسلامی پذیرش صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه آزمون ورودی این موسسه زیر نظر سازمان سنجش و آموزش کشور به شکل عمومی و اختصاصی است گفت: مهلت ثبت‌نام تا ۲۳ تیرماه است، و زمان برگزاری آزمون عمومی کتبی نیز پانزدهم مردادماه خواهد بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.