کد خبر : 12039
تاریخ انتشار : شنبه 18 آذر 1402 - 18:30

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

دست مافیای کنکور را قطع کردیم

دست مافیای کنکور را قطع کردیم
حجت‌الاسلام خسروپناه گفت: مافیای کنکور برای عدم اجرای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی میلیاردی هزینه کرد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورا به تشریح اقدامات جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی پرداخت و گفت: این شورا با سپری کردن چهار دوره وارد دوره قرارگاهی شده است. این شورا تبدیل به قرارگاه علم و فرهنگ در کشور شده است. در جلسه فردا به موضوع چیستی و چگونگی قرارگاهی شدن شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌پردازیم. چون قرارگاهی شدن علم و فرهنگ برای اولین‌بار در کشور انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام خسروپناه ادامه داد: در این یکسال اخیر، ۱۸ جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی و ۶۴ شورای معین برگزار شد. در طول این جلسات ۵۳ مصوبه داشتیم. رئیس جمهور سند تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ کرد، که ما سند تحول را عملیاتی کردیم. الان در دبیرخانه شورا چهار ستاد از جمله علم و فناوری، فرهنگی و اجتماعی، تعلیم و تربیت و خانواده و زنان شکل گرفته است. ذیل این چهار ستاد ۱۰۰ میز کاری فعال کردیم و هر میز چهار کار از قبیل راه‌بینی، راهبردی، راهبری و راه‌سنجی انجام می‌دهد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: تحول اساسی در شورای خانواده و زنان خواهیم داشت و عملاً گام دوم بیانیه را اجرا می‌کنیم.

وی با بیان اینکه مرکز رصد، برنامه‌ریزی و ارزیابی راه‌اندازی کردیم، گفت: این مرکز در حوزه علم و فناوری کار ستادی انجام می‌دهد. ۸۵ رصدخانه علم و فرهنگی و تعلیم و تربیت در کشور شناسایی کردم، که در ارتباط وسیعی با مرکز رصد شورای عالی انقلاب فرهنگی دارند. در این دوره شورای عالی انقلاب فرهنگی به طور جدی دستگاه‌ها را صدا می‌زند و برخی از مصوباتی که ۲۰ سال گذشته تصویب شده و تاکنون از دستگاه‌ها بابت اجرایی شدن آن سوال نشده، دعوت می‌کنیم تا پاسخگو باشند و گزارش عملکرد خود را بدهند.

حجت‌الاسلام خسروپناه در پاسخ به سرگردانی حاکمیت در مواجهه با مسئله حجاب و هدایتگری مردم گفت: طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی وظیفه سیاست‌گذاری در حوزه عفاف و حجاب به عهده شورای عالی انقلاب فرهنگی است. اما مصوب شده که وظیفه راهبری و هدایتگری عفاف و حجاب به وزارت کشور واگذار شود. از آنجایی که در بُعد راهبری عفاف و حجاب کار خاصی صورت نگرفته، قرارگاه عفاف و حجاب را در دبیرخانه شکل دادیم. این قرارگاه به دنبال هدایتگری و لزوم تشکیل اتاق فکر است، تا اگر سیاستی لازم است در شورا مصوب شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: البته بنظرم سیاست‌های عفاف و حجاب به طور کامل در سال‌های قبل مصوب شده و نیازمند سیاست جدیدی نیستیم. قرارگاه عفاف و حجاب در ۱۰ محور شکل گرفت، که اولویت آن پنج محور بود. تمام دستگاه‌های حاکمیتی و تشکل‌های مردمی در حوزه ایجابی و فرهنگی در این حوزه ورود کردند. البته مباحث انتظامی و قضایی به عهده ما نیست و باید از آن‌ها سوال شود. تولید چادر را بیش از دو برابر کردیم. قبلاً چادر با قیمت گران بود.

وی به باند‌های ترویج منکرات در جامعه اشاره کرد و تصریح کرد: گروه‌ها و باند‌هایی در پشت صحنه فضای مجازی تلاش می‌کنند، تا منکرات را ترویج کنند. دستگاه‌های امنیتی این مجموعه‌ها شناسایی و برخورد می‌کنند. با این‌حال، انجام کار‌های ایجابی کلیدی است و ما باید از مدارس شروع کنیم. مجموعه وزارت آموزش و پرورش پای کار آمده و به اجرایی‌سازی مصوبات عفاف و حجاب کمک می‌کند.

حجت‌الاسلام خسروپناه وعده داد که دستگاه‌هایی در نظارت مصوبات همکاری نمی‌کنند و وزارتخانه‌هایی که به آن‌ها نامه زدیم و برخی از آن‌ها به نامه‌های ما پاسخ ندادند، تا چهار تا پنج ماه آینده دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی گزارش دستگاه‌ها را به رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها اعلام خواهد کرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به این سوال کنکور دوباره بازنگری خواهد شد؟ با صراحت گفت: نخیر، همان مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی که ابلاغ شده اجرا خواهد شد. با برگزاری این مصوبه عدالت آموزشی تحقق یافت. با وجود اینکه موانع بسیاری بر سر راه ما برای اجرای سیاست‌ها و ضوابط ساماندهی و پذیرش متقاضیان به آموزش عالی بود و برخی نمایندگان مجلس نقد‌هایی را داشتند، ولی مصوبه جدید ابلاغ شد. مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال‌های بعد هم اجرا خواهد شد. تاثیر نمره معدل دبیرستان بر کنکور لحاظ خواهد شد و در سال‌های آینده تاثیر رتبه کنکور کمتر و نمره معدل دبیرستان بیشتر خواهد شد.

این را بدانید که مافیا پشت عدم اجرای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی میلیاردی هزینه کرد. این شورا با اجرای این مصوبه دست مافیای کنکور را قطع کرد.

برچسب ها : ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.