کد خبر : 1146
تاریخ انتشار : شنبه 10 دی 1401 - 18:02

تامین بخشی از هزینه‌ نهضت ملی مسکن قم با تهاتر زمین‌های تجاری

تامین بخشی از هزینه‌ نهضت ملی مسکن قم با تهاتر زمین‌های تجاری
دبیر شورای تأمین مسکن استان، قم گفت: بخشی از هزینه‌های طرح نهضت ملی مسکن قم در اراضی ۵۶۰ هکتاری براساس مصوبه سفر رییس جمهور به استان قم از تهاتر زمین‌های تجاری این اراضی تأمین می‌شود.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛  محمد صادقی، دبیر شورای تأمین مسکن استان در چهارمین جلسه شورای تأمین مسکن استان قم در خصوص هزینه‌های آماده سازی اراضی ۵۶۰ هکتاری، گفت: بخشی از هزینه‌های مربوط به آماده سازی که تا پیش از این برعهده متقاضی بود، براساس مصوبه سفر رئیس جمهور به استان قم و تصویب در شورای مسکن استان، از تهاتر زمین‌های تجاری این اراضی تأمین می‌شود که این مسئله به نفع مردم و متقاضیان خواهد بود.

صادقی گفت: در مجموعه استان طرح نهضت ملی مسکن به صورت ترکیبی ساخته می‌شود و در مرحله اول ساخت واحد‌های آپارتمانی در اراضی ۵۶۰ هکتاری و شناسایی و معرفی اراضی در شهر‌های دیگر استان برای ساخت واحد‌ها به صورت ویلایی در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: در شهریورماه عملیات آماده سازی واجرایی در اراضی ۵۶۰ هکتاری شروع شده بود که پس از مطرح شدن نوع ساخت و تغییر سیاست ها، این عملیات تا تعیین تکلیف نهایی متوقف شد، اما در روز‌های اخیر بعد از تعیین تکلیف شدن این امر، عملیات اجرایی ۳۰ هزار واحد مسکونی در اراضی ۵۶۰ هکتاری شتاب خواهد گرفت.

دبیر شورای تأمین مسکن استان قم در خصوص ورود تعاونی‌ها به جریان ساخت و ساز واحد‌های مسکونی هم گفت: براساس مصوبه شورا، تعاونی‌های خوشنام و دارای سابقه درخشان با تاییدیه ادارات کل مربوطه، می‌توانند به فرآیند ساخت و ساز در طرح نهضت ملی مسکن در اراضی ۵۶۰ هکتاری وارد شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در خصوص طرح ویلایی سازی در استان گفت: مطالعه، شناسایی و معرفی اراضی در محدوده محور قدیم قم- تهران، قم- کاشان، و جاده قدیم اصفهان و همچنین در شهر‌های دیگر استان در دست بحث و بررسی است و پس از نهایی شدن نسبت به ساخت واحد‌ها به صورت ویلایی اقدام می‌شود.

به گفته وی، براساس اسناد فرادستی، کلانشهر قم نیازمند ایجاد یک شهر جدید است که در این رابطه می‌توان از ظرفیت ایجاد شهر جدید پرنیان استفاده کرد و در صورت تایید استان و وزارت متبوع در این شهر جدید شاهد ساخت خانه‌ها و منازل ویلایی خواهیم بود.

صادقی در خصوص اقدامات انجام شده در سایر شهر‌های استان اظهار کرد: در شهرستان کهک ۱۰۰ واحد و در شهرستان جعفریه ۱۵ واحد شروع شده است که برای سایر متقاضیان ثبت نام کرده در این دو شهرستان تأمین یا الحاق زمین در دستور کار است.

وی افزود: در شهر قنوات مشکل تأمین زمین وجود دارد که امیدواریم به زودی این مسئله حل شود. در شهر دستجرد ساخت ۹۰ واحد ویلایی و تحویل زمین به متقاضیان طی چند روز آینده انجام خواهد شد.

دبیر شورای تأمین مسکن استان به مصوبه دیگر شورا اشاره کرد و گفت: قیمت ساخت هر مترمربع از واحد‌های مسکونی در اراضی ۱۷ هکتاری (زیتون ۱۲ تا ۲۶) بین شش تا شش میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، در اراضی ۲۲ هکتاری (زیتون ۲۷ تا ۴۷) هفت میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، در شهر‌های قنوات و کهک نیز شش میلیون و ۶۰۰ هزار تومان برآورد و تخمین زده می‌شود که البته آورده هر متقاضی، براساس قیمت تمام شده ساخت محاسبه می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.