کد خبر : 3163
تاریخ انتشار : جمعه 11 فروردین 1402 - 15:27

معاون بازرسی صمت قم:

هفت‌هزار و ۷۲۶ مورد بازرسی در طرح نظارت نوروزی قم انجام شد

هفت‌هزار و ۷۲۶ مورد بازرسی در طرح نظارت نوروزی قم انجام شد
معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: از ابتدای اجرای طرح نظارت نوروزی و ماه مبارک رمضان در قم ( از پانزدهم بهمن‌ماه سال گذشته تا دهم فروردین‌ماه جاری) تعداد هفت‌هزار و ۷۲۶ مورد بازرسی از واحدهای اقتصادی استان انجام شد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ سیاوش فولادی وندا   پیرامون عملکرد معاونت بازرسی و نظارت سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم بر نحوه فعالیت واحدهای اقتصادی استان در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان،‌ بیان داشت: در این رابطه تعداد هفت‌هزار و ۷۲۶ مورد بازرسی از واحدهای اقتصادی فعال در استان انجام شد که منجر به تشکیل یک‌هزار و ۱۷۳ مورد پرونده تخلف به ارزش ۵۳۵ میلیارد و ۳۹۸ میلیون ریال شد.

وی با اشاره به این که پرونده‌های تخلف تشکیل شده توسط بازرسان سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان برای رسیدگی قانونی به مراجع ذی‌صلاح ارسال شده است، افزود: در جریان نظارت بر نحوه فعالیت واحدهای اقتصادی و بازار استان با هرگونه تخلف به شدت برخورد خواهیم کرد و مردم نیز می‌توانند گزارش‌های خود را در مورد هرگونه تخلف برای رسیدگی به سامانه ۱۲۴ اطلاع دهند.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت بازرسان سازمان صمت قم با سایر دستگاه‌های نظارتی همچون تعزیرات حکومتی، استانداری، بخشداری، بسیج، سازمان بازرسی کل، راهداری، مرکز بهداشت، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، نیروی انتظامی و دیگر نهادهای متولی نیز گشت‌های مشترک برگزار کردند.

فولادی وندا با اشاره به عملکرد گشت‌های مشترک بازرسان سازمان با سایر دستگاه‌های نظارتی استان، گفت: در جریان این گشت‌ها، ۲ هزار و ۴۵۰ مورد بازرسی از واحدهای اقتصادی فعال در قم انجام گرفت که منجر به تشکیل ۴۹۳ مورد پرونده تخلف به ارزش ۴۰۸ میلیارد و ۶۶۳ میلیون ریال شد.

گفتنی است در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان، افزایش تقاضا برای خرید کالاهای مرسوم و پر مصرف، موجب می‌شود این ایام به لحاظ مباحث نظارتی از اهمیت و حساسیت ویژه‌ای برخوردار باشد، به همین دلیل در این ایام طرح‌های نظارتی تشدید شده و شاهد افزایش گشت‌های بازرسی از واحدهای صنفی به‌ویژه واحدهای عرضه کننده کالاهایی از قبیل خشکبار، آجیل، میوه و تره بار و شیرینی هستیم، در همین رابطه تمامی واحدهای صنفی موظف به نصب قیمت کالا و نرخ نامه در معرض دید عموم هستند و شهروندان می توانند هرگونه تخلف اعم از گرانفروشی، کم فروشی، عدم نصب قیمت و عدم صدور صورتحساب و غیره را به شماره تماس‌ ۱۲۴ گزارش کنند.

براساس آمار به طور کلی ۴۱ هزار و ۶۶۳ واحد صنفی دارای مجوز در استان قم فعال است که از این تعداد ۲۴ هزار و ۷۵۵ واحد در بخش توزیعی و خدماتی و ۱۶ هزار و ۹۰۸ واحد در بخش تولیدی و خدمات فنی به فعالیت می‌پردازند.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.