کد خبر : 12389
تاریخ انتشار : یکشنبه 3 دی 1402 - 9:00

معاون صمت قم:

۱۶۸ میلیارد ریال کالای قاچاق توسط بازرسان صمت در قم کشف شد

۱۶۸ میلیارد ریال کالای قاچاق توسط بازرسان صمت در قم کشف شد
معاون بازرسی و نظارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم گفت: بازرسان این اداره‌کل طی ۹ ماه سپری شده از سال‌جاری ۱۶۸ میلیارد و ۶۱۲ میلیون ریال کالای قاچاق را کشف کردند.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ سیاوش فولادی وندا  بیان داشت:بازرسان اداره کل صمت قم از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان آذرماه هشت هزار ۹۶۹ مورد بازرسی به‌منظور جلوگیری از تخلف (عرضه، نگهداری و فروش کالای قاچاق) انجام دادند که از این تعداد بازرسی، ۱۱۷ مورد منجر به تشکیل پرونده تخلف به ارزش ۱۶۸ میلیارد و ۶۱۲ میلیون ریال شده‌است.

وی با اشاره به اینکه پرونده تمامی موارد تخلف قاچاق کشف شده در سطح استان برای رسیدگی در اختیار تعزیرات حکومتی قم قرار گرفته‌است، افزود: در همین رابطه باید تاکید کرد آمار پرونده‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۷۷ درصد افزایش داشته‌است.

وی ادامه داد: در جریان بازرسی‌های به‌عمل آمده برای مقابله با تخلف‌ عرضه، نگهدای و فروش کالای قاچاق در استان، کالاهایی مانند دخانیات، مواد غذایی، سوخت، روغن موتور، لاستیک، پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی، لوازم یدکی خودرو و موتورسیکلت، نهاده دامی، کاغذ، کالای الکترونیکی، تعهدهای ارزی ایفا نشده و تلفن همراه کشف و ضبط شده‌است.

فولادی وندا گفت: همچنین بازرسان این اداره‌‎کل تعداد یک‌هزار و ۴۳۱ مورد تذکر و اخطار کتبی به واحدهای خرده فروش داده و ۳۲۱ گشت مشترک با سایر دستگاه‌های نظارتی استان برگزار کرده‌اند.

وی تاکید کرد: بیشتر گشت‌های مشترک با دستگاه‌هایی همچون تعزیرات حکومتی، پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی، سازمان جهاد کشاورزی، معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی، بسیج، اطلاعات و سپاه استان بوده‌است.

در کنار تلاش بازرسان اداره کل صنعت،‌ معدن و تجارت و عوامل سایر دستگاه‌های اجرایی برای نظارت بر بازار استان‌، نقش نظارتی مردم در این زمینه بسیار مهم و اساسی است و سامانه ۱۲۴ به همین منظور آماده دریافت گزارش‌های مردمی از تخلف‌های واحدهای اقتصادی در استان قم است.

به طور کلی ۴۱ هزار و ۶۶۰ پروانه کسب در بخش اصناف استان قم فعال است که از این تعداد ۱۶ هزار و ۶۶۳ مورد مرتبط با واحدهای تولیدی و خدمات فنی و ۲۴ هزار و ۹۹۷ مورد برای واحدهای توزیعی و خدماتی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.