کد خبر : 11165
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 آبان 1402 - 11:44

مدیرعامل شرکت برق قم:

۲۲۰ کیلومتر کابل خودنگهدار آلومینیومی برق در قم راه اندازی شد

۲۲۰ کیلومتر کابل خودنگهدار آلومینیومی برق در قم راه اندازی شد
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم با اشاره به اقدامات انجام شده جهت تامین پایدار برق و جلوگیری از سرقت کابل های انتقال، گفت: در این استان سال گذشته ۵۱ کیلومتر و از ابتدای امسال تاکنون حدود ۱۷۰ کیلومتر شبکه مسی به کابل خودنگهدار آلومینیوم تبدیل شده‌است.
۵/۵ - (۳ امتیاز)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ یوسف صادقی  اضافه کرد: حجم قراردادهای جاری و در دست اقدام تا پایان سال حدود ۶۰ کیلومتر توسط ظرفیت داخلی، ۷۰ کیلومتر توسط پیمانکاران و عقد قراردادهای جدیدی با پیمانکاران به طول ۷۰ کیلومتر با نقدینگی ۶۵۰ میلیارد ریال و برای سال آینده نیاز به یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری هستیم تا شاهد کاهش سرقت و افزایش کیفیت و استحکام شبکه توزیع برق استان باشیم.

وی پروژه‌های تبدیل شبکه توزیع مسی به کابل خودنگهدار آلومینیومی، تامین برق اقدام ملی مسکن، رفع ضعف ولتاژ و بهینه‌سازی شبکه‌های فرسوده در سطح استان را از مهم‌ترین طرح‌های جاری شرکت برق قم ذکر کرد.

صادقی عنوان کرد: با استفاده از ظرفیت داخلی شرکت، ۴۰۰ ترانس برق از ابتدای سال تاکنون تعویض که تمهیداتی برای سرعت گرفتن این بخش نیز در نظر گرفته شده‌است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم خاطرنشان کرد: این حجم پروژه‌ها در کنار پروژه‌های تامین برق بخصوص طرح اقدام ملی مسکن، رفع ضعف ولتاژ شبکه‌های پربار، افزایش قدرت مانور فیدرهای فشار متوسط و بهینه‌سازی شبکه‌های فرسوده در روستاها و هسته مرکزی شهر نیاز به تامین نقدینگی لازم را نشان می‌دهد.

در حال حاضر بیش از ۵۷۰ هزار مشترک برق در استان قم وجود دارد؛ ۱۳ درصد برق قم در بخش کشاورزی، ۲۸.۴ درصد در بخش صنعت، ۳۶.۵۵ درصد در بخش خانگی، ۱۰.۴ درصد در بخش عمومی، ۹.۷۸ درصد سایر مصارف و ۱.۸۳ در بخش روشنایی معابر مصرف می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.