کد خبر : 11448
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 آبان 1402 - 18:09

معاون متوسطه آموزش و پرورش قم:

بیش از ۲۰ هزار دانش آموز قمی درهنرستان‌های فنی تحصیل می‌کنند

بیش از ۲۰ هزار دانش آموز قمی درهنرستان‌های فنی تحصیل می‌کنند
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش قم گفت:‌ درحال حاضر ۲۰ هزار و ۳۴۴ دانش آموز دختر و پسر این استان در هنرستان فنی و حرفه ای و کار و دانش مشغول تحصیل هستند.
۵/۵ - (۱ امتیاز)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ نادر کریمی بیرانوند  اظهار داشت: از این تعداد هنرجو ۱۱ هزار و ۸۵ نفر پسر و ۹ هزار و ۲۵۹ نفر دختر می‌باشندکه نسبت به سال گذشته یک‌هزار و ۸۷۸ نفر افزایش یافته‌است.

وی اظهار داشت:‌ بر این اساس ۴۰.۳۴ درصد دانش آموزان این استان در پایه دهم ،‌یازدهم و دوازدهم در هنرستان‌های فنی و حرفه ای و کار و دانش تحصیل می‌کنند.

وی گفت: در سال تحصیلی گذشته ۱۸ هزار و ۴۶۶ نفر در رشته‌های فنی و حرفه‌ای تحصیل می‌کردند.

کریمی درخصوص تجهیز هنرستان‌های قم نیز اظهار داشت: پارسال نزدیک به ۱۷۰ میلیارد ریال تجهیزات بین هنرستان‌های استان توزیع که از محل اعتبارات تملک دارایی تامین شده‌بود.

وی گفت:‌ استان قم دارای ۸۱ هنرستان می‌باشد که دانش آموزان در چهار زمینه صنعت، خدمات، هنر و کشاورزی در رشته‌های مختلف مشغول به تحصیل هستند.

وی همچنین گفت: هم اینک سه هنرستان درحال ساخت در این استان وجود دارد که دو مرکز آن در آینده نزدیک افتتاح خواهد شد.

کریمی درخصوص لزوم آموزش‌های لازم به دبیران هنرستان‌های فنی اظهار داشت:‌ تشکیل کارگاه‌های آموزشی تخصصی برای دبیران و برپایی اردوهای راهیان پیشرفت برای آشنایی هنرجویان از کارخانجات و صنایع داستان از برنامه‌هایی است که در سال تحصیلی جاری درحال اجراست.

وی همچنین با بیان اینکه طبق پژوهش‌های به عمل آمده ۸۰ درصد فارغ التحصیلان هنرستان‌ها یا ادامه تحصیل داده و یا جذب بازار کار می‌شوند ،‌اظهار داشت: به منظور مشارکت بخش خصوص در آموزش درمحیط‌های واقعی کار و یا اجرای کارآموزی و کارورزی در واحدهای صنعتی و تولیدی،‌تفاهم‌ نامه‌ای با شرکت ها و کارخانجات و صنایع استان در شهرک‌های صنعتی به امضا رسید که سال تحصیلی گذشته ۲ هزار نفر از هنرجویان در قالب راهیان پیشرفت از کارخانجات بازدید کردند.

در بخش صنعت، قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آن‌ها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارند.

۳۰۵ هزار دانش‌آموز قم در مقاطع مختلف تحصیلی در یک‌هزار و ۴۸۱ واحد آموزشی استان مشغول تحصیل هستند.

۵۶ درصد دانش‌آموزان استان قم در مقطع ابتدایی، ۲۲درصد متوسطه اول، ۱۱ درصد متوسطه دوم، سه درصد فنی حرفه‌ای، چهار درصد کاردانش، چهار درصد پیش‌دبستانی و یک درصد در مدارس استثنایی مشغول به تحصیل می‌باشند.

۹۵ درصد دانش‌آموزان این استان در شهر و پنج درصد در روستا تحصیل می‌کنند. ۵۰.۴ درصد دانش‌آموزان پسر و ۴۹.۶ نیز دختر هستند تعداد معلمان دوره ابتدایی دراین استان ۶ هزار و ۳۷۸ نفر و تعداد معلمان دوره متوسطه اول و دوم نیز سه هزار و ۴۲۹ نفر است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.