کد خبر : 1971
تاریخ انتشار : دوشنبه 17 بهمن 1401 - 20:52

بستری شدن ۶۱ دانش آموز قمی در پی مسمومیت در ۸ مدرسه

بستری شدن ۶۱ دانش آموز قمی در پی مسمومیت در ۸ مدرسه
معاون دانشگاه علوم پزشکی قم، گفت: به دنبال اعلام بروز مسمومیت در ۸ مدرسه استان، نیروهای اروژانس ۶۱ دانش آموز را به بیمارستان‌ منتقل کردند.
به این خبر امتیاز دهید

دکتر مجید محبی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان در گفت‌وگو با بخش خبری ‍۱۸:۳۰ شبکه استانی نور، با بیان اینکه امروز ۶۱ دانش آموز با علائم اولیه مسمومیت تنفسی توسط نیروهای اورژانس به مراکز درمانی قم منتقل شدند، گفت: تا کنون ۲۰ نفر از این دانش آموزان بعد از بهبودی کامل با نظر کارد درمانی راهی منزل شده اند.

وی افزود: مسمومیت این ۶۱ دانش آموز امروز از ۸ مدرسه قم به اورژانس استان گزارش شده است.

دکتر محبی با اشاره به اینکه حال عمومی دانش آموزان به طور کلی مطلوب است، گفت: نیازی به انتقال همه این افراد به بیمارستان نبود اما با توجه به حساسیت برخی والدین این تعداد دانش آموز به بیمارستان منتقل شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان، گفت: در آزمایشات صورت گرفته از دانش آموزانی که به بیماستان‌های قم منتقل شده‌اند تا کنون مورد خاصی مشاهده نشده است.

وی در خصوص دلیل بروز این حوادث هم گفت: همکاران علائمی دال بر وجود گاز CO در برخی مدارس مشاهده کرده‌اند که البته این نتایج قطعی نیست و نیازمند بررسی‌ها تکمیلی است.

 

روز گذشته یکشنبه ۱۶ بهمن نیز مسمومیت دانش آموزان در ۴ مدرسه قم گزارش شده بود.

پیش از این نیز در پی وقوع چهار حادثه شبیه به هم، در روزهای ۹ و ۲۲ آذر در هنرستان نور منطقه یزدانشهر و ۸ و ۱۰ بهمن در دبیرستان فاطمیه منطقه صفاشهر، تعدادی از دختران دانش آموز قمی دچار مسمومیت تنفسی شده که برای درمان به بیمارستان‌های قم منتقل شدند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.