کد خبر : 10627
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آبان 1402 - 8:41

جانشین فرمانده سپاه قم:

هنرمندان متعهد نگذارند مظلومیت کودکان فلسطین فراموش شود

هنرمندان متعهد نگذارند مظلومیت کودکان فلسطین فراموش شود
جانشین فرمانده سپاه قم گفت: بعد از چند وقت مظلومیت کودکان و مادران فلسطینی به فراموشی سپرده می‌شود؛ اما هنر و هنرمند این مظلومیت را زنده نگه می‌دارد نباید بگذاریم وجدان‌ها به خواب رود و جای جلاد و شهید عوض شود.
۵/۵ - (۱ امتیاز)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛   سردار کبیری پور در اختتامیه جشنواره استانی تئاتر خواهران چلچراغ با موضوع عفاف و حجاب که در تالار مرکزی شهر برگزار شد اظهار داشت: شهید آوینی فرمودند هنر پیش‌ران تمدن‌سازی است، اگر به گذشته تمدن غرب نگاه کنیم متوجه می‌شویم که با ابزار هنر اعتقادات خودشان را به‌عنوان یک اتفاق جدید به دیگران تحمیل کردند، بسیاری از اتفاقات در غرب از جمله پوشش و سبک زندگی به‌واسطه هنر و هنرمندان رقم خورد است.

جانشین فرمانده سپاه قم ادامه داد: غربی‌ها فلسفه غلط منحط مادی‌گرایی خود را با ابزار هنر به خورد جوامع دادند، هنر دو بُعد دارد اگر هنر در مسیر و سعادت بَشر به کار گرفته شود هدایتگر و آگاهی‌بخش خواهد بود؛ اما اگر در مسیر گمراهی قرار گرفته شود اغواگر خواهد بود.

وی بیان داشت: تمدن غربی و سیاستمدار و حاکمان غرب از بُعد منفی هنر و رسانه استفاده کردند؛ اما بزرگان دین ما به  اندیشیدن در عاقبت گذشتگان و  فکرکردن در موضوعات دعوت می‌کنند، غربی‌ها از ابزار هنر استفاده می‌کنند که انسان‌ها را به سمت مواردی که موهوم است هدایت کنند.

کبیری پور افزود داد: در غرب اجازه نمی‌دهند هنرمندان آزاداندیش فکر خود را برای هدایت بشر به کار گیرند؛ زیرا هنر و سینما در غرب بر عهده سلطه‌گران است.

جانشین فرمانده سپاه قم عنوان داشت: رهبر معظم انقلاب بارها از تمدن نوین اسلامی صحبت کردند برای تحقق تمدن نوین اسلامی به ابراز هنر نیاز داریم تا این تمدن در ذهن‌ها شکل بگیرد، هنرمندان متعهد و انقلابی بافکر و خلاقیت خود این تمدن را می‌توانند در قالب‌های مختلف به تصویر بکشند که باعث حرکت و انگیزه می‌شود.

وی گفت: وقتی مردم و خانواده‌ها با دیدن اشکال هنری متوجه شوند حقیقتی به این شکل چند سال دیگر رخ دهد باعث خوشحالی و انگیزه می‌شود.

کبیری پور اضافه کرد: تمدن برخلاف آنچه که غربی‌ها در ذهن‌ها ایجاد کردند تنها بُعد سخت‌افزاری نیست؛ بلکه تمدن یک بُعد نرم‌افزاری مانند تربیت، ادب، فرهنگ، وقار، آرامش، خانواده، سبک زندگی و… هم دارد که به آن توجه نمی‌شوند؛ چون غربی‌ها تمدن را در فناوری خلاصه کردند و این را از طریق رسانه به جوانان می‌گویند که تمدن فقط سخت‌افزار است.

جانشین فرمانده سپاه قم خاطرنشان کرد:  کار هنرمند متعهد امروز شبیه کار انبیا است؛ زیرا او می‌خواهد راه درست را از غلط نشان دهد، در تکنیک‌های جنگ شناختی بسیاری از پیام‌ها را در لابه‌لای سکانس‌ها پنهان می‌کنند؛ زیرا آشکار گفتن آن باعث می‌شود کسی آن را قبول نکند.

وی تأکید کرد: شیطان بزرگ‌ترین سوگندی که خورده این است که انسان‌ها را اغوا خواهد کرد تا هدایت نشوند امروز سلطه‌گران از ابراز هنر برای گمراهی و راه باطل استفاده می‌کنند، هنر نعمت است که هرکسی صاحب آن نیست و خدا از آن سؤال خواهد کرد همان‌طور که از همه نعمت‌ها سوار می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه قم با بیان اینکه حضور نوجوانان بسیجی در عرصه هنر آغاز یک راه نورانی گفت: امید است این که گروه‌های هنری انقلابی افزودن شوند تا بر سلبریتی‌ها که مردم را فریب دهند غلبه کنند و کمک کنند تا تمدن نوین اسلامی شکل بگیرد.

کبیری پور ادامه داد: بعد از چند وقت مظلومیت کودکان و مادران فلسطینی به فراموشی سپرده می‌شود؛ اما هنر این را زنده نگه می‌دارد نباید بگذاریم وجدان‌ها به خواب رود و جای جلاد و شهید عوض شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.