کد خبر : 6554
تاریخ انتشار : یکشنبه 25 تیر 1402 - 11:54

عضو خبرگان رهبری:

دفاع از حریم خانواده و عفاف و حجاب یک واجب عینی است/ هنجارشکنان و هتاکان سلامت اخلاقی و امنیت اجتماعی را هدف قرار داده‌اند

دفاع از حریم خانواده و عفاف و حجاب یک واجب عینی است/ هنجارشکنان و هتاکان سلامت اخلاقی و امنیت اجتماعی را هدف قرار داده‌اند
عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه لایحه حجاب ضعیف و بازدارنده نیست، گفت: دفاع از حریم خانواده و عفاف و حجاب یک واجب عینی و یک واجب فقهی است که اقدام هماهنگ و تقسیم کار و توزیع نقش و وحدت و همگرایی و هم‌افزایی علاوه بر مطالبه جدی از مسئولان را نیاز دارد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ آیت‌الله عباس کعبی در گفتگو با خبرنگار  ما با اشاره به هفته حجاب و عفاف اظهار داشت: دشمنان اسلام و ایران جنگ تمام‌عیار پیچیده ترکیبی را علیه ایمان و ارزش‌های اخلاقی و هویت دینی جامعه اسلامی انجام داده‌اند که نمادهای این جنگ همه‌جانبه، هجوم به حریم خانواده و حجاب و عفاف است.
وی ادامه داد: اتاق‌هایی مکر و فریب غربی و رسانه‌های شیطانی و نفوذی‌ها در واقع برای مقابله با این ایمان و ارزش‌های اسلامی و شکل‌دهی استحاله فرهنگی نسل جوانان و خانواده‌های ایرانی را هدف قرار داده‌اند.
عضو جامعه مدرسین بیان کرد: طبعاً برای مقابله با این جنگ تمام‌عیار باید از ظرفیت کشور و ظرفیت جبهه ایمان و جبهه حق اعم از ظرفیت مردمی و ظرفیت نظام بهره ببریم و در قالب یک برنامه حساب شده که در آن همه ابعاد امنیتی، انتظامی، قضایی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، هنری، امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، حضور در صحنه، تبلیغ و همه جنبه‌ها باید به میدان بیاییم تا بتوانیم هویت اصیل ایمانی و اخلاقی و هویت ایرانی و از حجاب و عفاف پاسداری کنیم.
وی اضافه کرد: دفاع از حریم خانواده و عفاف و حجاب یک واجب عینی و یک واجب فقهی است که اقدام هماهنگ و تقسیم کار و توزیع نقش و وحدت و همگرایی و هم‌افزایی علاوه بر مطالبه جدی از مسئولان را نیاز دارد.
آیت‌الله کعبی در ادامه خاطرنشان کرد: در واقع اعتماد عمومی جبهه انقلاب اسلامی و مردم مؤمن و انقلابی و پای‌کار آسیب‌دیده است و باید حجاب و عفاف را در سازمان‌های دولتی، ادارات و مراکز وابسته به دولت جدی گرفت.
وی افزود: حجاب باید در حمل‌ونقل عمومی، متروها، فرودگاه‌ها، قطارها، بیمارستان‌ها، مغازه‌های عمومی، اماکن عمومی جدی گرفته شود و با هنجارشکنان و هتاکان که سلامت اخلاقی و امنیت اجتماعی را هدف قرار داده‌اند برخورد جدی شود.
عضو جامعه مدرسین حوزه تأکید کرد: امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر باید به شکل سازمان‌یافته مورد حمایت واقع شود و حضور نیروهای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در میدان باید با سازماندهی و حمایت درگاه‌های مسئولین کشور همراه باشد.
وی گفت: مؤمنین و مسئولین بخش‌های مختلف باید فعال، هوشمندانه و هم جانبه در مقابل این جنگ نرم شیطانی فراگیر به میدان بیایند و از ایمان، اخلاق، ادب، عفت و حجاب پاسداری کنند.
آیت‌الله کعبی با اشاره به اینکه امروز ما خلا قانون نداریم، گفت: لایحه حجاب هم لایحه ضعیفی است و بازدارنده نیست و همین قوانین و مقررات موجود پاسخگو است؛ اما درگاه‌های مسئول به یک قاطعیت و اقدام انقلابی نیاز دارند. البته بخشی از کار هم به تبلیغ همه جانبه دینی برمی‌گردد.
وی ادامه داد: در آستانه محرم قرار داریم امیدواریم که روحانیت و حوزه‌ها در جهات تبلیغی محرم و صفر اهمیت حجاب و عفاف را در روضه‌های خانگی و مجالس عمومی به شکل جدی بیان کنند تا زنان با الگوگیری از حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) و با عقلانیت و غیرت دینی پاسدار هویت دینی و اسلامی و ملی و پاسدار حجاب و عفاف باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.