کد خبر : 10879
تاریخ انتشار : جمعه 12 آبان 1402 - 18:08

مدرسه خیرساز شهید سلمان درودیان در قم افتتاح شد

مدرسه خیرساز شهید سلمان درودیان در قم افتتاح شد
یکی از مدارس خیرساز منطقه پردیسان قم با نام شهید 17 ساله دفاع مقدس سلمان درودیان، طی مراسمی با حضور جمعی از مسئولان ملی و استانی افتتاح شد.
۵/۵ - (۱ امتیاز)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ پاشا آقاخان محب، نوه مرحوم احمد آقاخان محب در سخنانی در مراسم افتتاحیه مدرسه شهید سلمان درودیان اظهار کرد: خوشحالیم که این مدرسه با وصیت مرحوم پدربزرگم و البته با پیگیری های مجدّانه وصی ایشان یعنی حاج احمد درودیان به سرانجام رسید.

وی درباره ویژگی های مرحوم پدربزرگ خود گفت: آن مرحوم از دیرباز به عنوان یکی از پیشتازان کار خیر، الگویی برای همه مردم و بستگان بود و ما همچنان به ایشان افتخار می کنیم.

پاشا آقاخان محب همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدا یادآور شد: خوشبختانه این مدرسه به نام یک شهید ۱۷ ساله یعنی شهید سلمان درودیان نامگذاری شده است.

وی با اشاره به این که طبق وصیت نامه مرحوم آقاخان محب، ثلث اموال ایشان همچنان با پیگیری های وصی ایشان در امور خیر مانند مدرسه و درمانگاه سازی هزینه خواهد شد تصریح کرد: مسیر خیر مدرسه سازی و کمک به نظام تعلیم و تربیت همچنان ادامه خواهد داشت.

همچنین در این مراسم، مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور نیز در سخنانی با بیان روایتی از حضرت رسول الله (ص) بیان کرد: طبق این روایت، هر آن که از این دنیا رخت بر می بندد، عملش قطع خواهد شد، مگر سه دسته که عبارتند از افرادی که صدقه جاریه ای داشته اند، علمی سودمند به یادگار گذاشته اند و یا افرادی که فرزند صالحی از خود دارند.

محمدرضا جعفری با تصریح بر این که هر سه این مفاهیم در موضوع مدرسه سازی نهفته است گفت: مدرسه سازی که به تعبیر مقام معظم رهبری حسنه و صدقه جاریه است، ضمن آن که علم و دانش و البته پرورش فرزند صالح هم در مدرسه محقق می شود.

وی با ابراز خرسندی از ساخت مدارس خیّری با طراحی کم نظیر و زیبا در سطح کشور و در استان قم یادآور شد: سیاست جامعه خیرین مدرسه ساز این است که خیرین عزیز، بعد از ساخت هم در کنار مدرسه باقی بمانند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از برنامه های جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، ورود خیرین به نوسازی تجهیزات مدارس دولتی مانند نمازخانه ها، کتابخانه ها و تأسیسات مدارس بویژه در بخش هنرستان ها و مراکز فنی و حرفه ای است.

جعفری با اشاره به این که استان قم به دلیل مهاجرت های زیاد و رشد دانش آموزی، جزو هشت استان محروم در موضوع سرانه فضای آموزشی است ابراز امیدواری کرد این استان با افزایش اعتبارات ملی و همچنین کمک های بیشتر خیرین مدرسه ساز، به وضعیت بهتری در سرانه فضای آموزشی برسد.

و اما مدیرکل آموزش و پرورش استان قم نیز در این مراسم به ناعدالتی ها و کودک کُشی های امروز در جهان توجه داد و گفت: همه این پدیده های شوم به آن دلیل است که برخی انسان ها از آموزه های الهی دور افتاده اند و حاضر می شوند به مردم یک کشور، در سرزمین خودشان ظلم کنند و زور بگویند.

علیرضا رحیمی در ادامه افزود: تردیدی نیست که اگر بایدن ها و نتانیاهوها تحت تعالیم صحیح قرار گرفته بودند، این قدر بی رحم و خونخوار نمی شدند.

وی سپس مدرسه سازی و موضوع تعلیم و تربیت را مهم ترین و زیباترین کار عالَم هستی دانست و خاطر نشان کرد: افتتاح مدرسه به آن معناست که می خواهیم به مهم ترین اهداف عالم هستی یعنی تربیت انسان تحقق ببخشیم.

در ادامه این مراسم صادق ستاری فرد معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، با گرامیداشت یاد و نام همه شهدا بویژه شهید درودیان اظهار کرد: انقلاب اسلامی از مدرسه به پا خاست و ۳۶ هزار دانش آموز شهید نشانه همراهی این عزیزان با آرمان های امام راحل عظیم الشأن است.

وی همچنین به مناسبت ۱۳ آبان ماه به عنوان روز دانش آموز توجه داد و گفت: تردیدی نیست که جنبش های دانش آموزی از پیشران های جریان های انقلابی بوده و هستند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در ادامه بیان کرد: حضور دانش آموزان و معلمان عزیز در همه بزنگاه های حیات انقلاب اسلامی و بویژه در دوران هشت سال دفاع مقدس، برگ زرینی از افتخارات نظام تعیلم و تربیت است.

وی همچنین خیرین مدرسه ساز را خلیفه الله معرفی کرد و افزود: بر اساس فرموده امام راحل، انگیزه همه سعادت ها و شقاوت های یک جامعه از مدارس است که همین امر بر اهمیت جایگاه مدارس در جامعه پردازی و تمدن سازی صحه می گذارد.

ستاری فرد با اشاره به آیه مبارکه «هذا من فضل ربّی»، خیرین مدرسه ساز را مایه فضل و برکت نظام فرهنگی و اسلامی خواند و اضافه کرد: البته باید از زحمات دست اندرکاران سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور نیز که تسهیل گر زحمات خیرین در این عرصه هستند تقدیر و تشکر کرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش سپس به پیشران بودن استان قم در عرصه نظام تعلیم و تربیت پرداخت و خاطر نشان کرد: استان قم هم در موضوع سرمایه انسانی، هم در زیرساخت ها و هم در برنامه و محتواسازی، از استان های پیشران کشور است.

وی در پایان سخنان خود به بدهی بیش از هشت هزار میلیارد تومانی دولت به خیرین مدرسه ساز اشاره کرد و گفت: این موضوع نیاز به توجه بیشتر نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی دارد.

احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در این مراسم طی سخنانی با اشاره به حوادث اخیر غزه اظهار کرد: امروز جهان اسلام داغدار مردم مسلمان غزه و فلسطین است و متأسفانه باید گفت دشمنان هر ظلمی را به این مردم مظلوم روا می دارند.

وی افزود: البته عملیات مقاومت اسلامی، ابهت دشمنان را شکسته، تا آن جا که دولت های اسلامی هم به این نتیجه رسیده اند که اسرائیل، تنها یک خانه سست عنکبوتی است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی همچنین به موضوع مدرسه سازی در کشور پرداخت و گفت: خوشبختانه در این حوزه، خیرین عزیز به کمک دولت آمده اند که باید از آنان تقدیر و تشکر کرد؛ چراکه کار بزرگ و ماندگاری را انجام می دهند.

وی با بیان این که مجلس شورای اسلامی هم در قانون برنامه هفتم توسعه تلاش کرده تا کمک هایی به توسعه مدرسه سازی در کشور بشود خاطر نشان کرد: سمت و سوی برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی ایران، مردمی سازی است که توجه به این مفهوم در عرصه مدرسه سازی هم لازم است.

وی با تصریح بر این که اگر خیرین مدرسه ساز به کمک دولت نیایند، مشکل کمبود فضاهای آموزشی بویژه در استان قم مرتفع نمی شود گفت: امروز فقط در منطقه پردیسان قم، حداقل ۱۰۰ مدرسه جدید مورد نیاز است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.