کد خبر : 8084
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 مرداد 1402 - 18:00

بلوار غدیر رتبه یک آمار تصادفات های فوتی و جرحی در قم

بلوار غدیر رتبه یک آمار تصادفات های فوتی و جرحی در قم
معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری قم گفت: آمارها نشان می دهد که در چند سال گذشته بلوار غدیر قم رتبه یک تعداد تصادف های فوتی و جرحی را در این شهر به خود اختصاص داده است.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ رضا خانه زاد یزدی  بیان کرد:‌ بلوار غدیر یکی از مهمترین محورهای سطح شهر از لحاظ ترافیکی است که علاوه بر ثبت بیش از ۱۴ هزار تردد روزانه، رتبه یک آمار تصادف های فوتی و جرحی چند سال گذشته را دارا می باشد.

وی از آغاز عملیات اجرایی نصب پنج سامانه تخلف عبور از سرعت غیر مجاز در بلوار غدیر خبرداد و گفت:‌ پس از هماهنگی با پلیس راهور در سال ۱۴۰۱ اقدام های قانونی جهت انتخاب پیمانکار مربوطه صورت گرفته و عملیات اجرایی آن در خرداد ماه ۱۴۰۲ آغاز شده است.

خانه زاد یزدی در ادامه به پیاده سازی فرآیند اخذ عوارض اشغال معابر اشاره و بیان کرد: این پیاده سازی به منظور استفاده به عنوان محوطه کارگاه های ساختمانی انجام می شود.

وی افزود: نظر به افزایش ۲۰ برابری تعرفه اشغال محوطه های کارگاهی توسط شورای اسلامی شهر قم در بودجه سال ۱۴۰۲ به منظور افزایش بازدارندگی مالکان و مجریان پروژه های عمرانی در اشغال بی رویه سطح معابر از نظر مساحت و مدت زمان و سهولت استفاده شهروندان از معابر شهری، فرآیند اخذ عوارض محوطه های کارگاهی تدوین و با هماهنگی معاونت شهرسازی در نرم افزار جامع سرا پیاده سازی شد.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری قم همچنین گفت: دوربین های کنترلی خط BRT بلوار آیت الله بروجردی طراحی، برآورد، مکان یابی و اسناد قانونی آن آماده سازی شده است.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه مسیر BRT بلوار آیت الله بروجردی به دلیل عدم وجود سامانه های کنترلی تبدیل به بستری برای رانندگان متخلف و بروز تصادف های شدیدی شده است، با تاکید پلیس راهور نصب دوربین های ثبت تخلف در دستور کار قرار گرفته، که پس از مکان یابی مراحل قانونی انتخاب پیمانکار در دست اقدام است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.