کد خبر : 9949
تاریخ انتشار : دوشنبه 10 مهر 1402 - 18:34

مسئول قرارگاه مردمی اربعین عنوان کرد:

پذیرایی از ۱۶۶ هزار زائر اربعین در ۳۰ مسجد و حسینیه قم

پذیرایی از ۱۶۶ هزار زائر اربعین در ۳۰ مسجد و حسینیه قم
مسئول قرارگاه مردمی اربعین استان قم گفت:اربعین امسال در ۳۰ مسجد و حسینیه قم به ۱۶۶ هزار زائر و مسافر در ۳۴ روز خدمات ارائه شد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ مهدی قربانی کرم پیش از ظهر دوشنبه در صد و چهارمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم، گزارشی از خدمات ارائه شده در ایام اربعین ارائه داد و اظهار داشت: امسال خدمات متفاوتی نسبت به سال‌های قبل به زائران در شهر قم ارائه شد.

وی تمایل خیران و فعالان فرهنگی برای حضور در موکب‌هایی کشور عراق را مطرح کرد و افزود: این تمایل خیرین و فعالان فرهنگی، هیئتی و مذهبی برای حضور در کشور عراق کار پذیرایی و ارائه خدمات به زائران در شهر قم را برای ما سخت کرده است.

مسئول قرارگاه مردمی اربعین در استان قم تصریح کرد: امسال با تمرکززدایی توانستیم از کمک مساجد استفاده کنیم و در فراخوان اول ۶۰ مسجد و حسینیه برای ارائه خدمات اسکان اعلام آمادگی کردند و پس از بررسی ایمنی و امکانات زیرساختی ۳۰ مسجد و حسینیه انتخاب شد.

وی ادامه داد: در مجموعه در این ۳۰ مسجد و حسینیه ۴۳ روزبه زائران و مسافران خدمات‌رسانی شد که این اتفاق در شهر قم بی‌نظیر بود و باید از همه خادمان تشکر و قدردانی کرد.

قربانی کرم از ارائه خدمات به ۱۶۶ هزار نفر در ستادهای مردمی خبر داد و گفت: این آمار به‌صورت رسمی و ثبت در سامانه است درصورتی‌که بسیاری از مساجد و حسینیه‌ها به‌صورت خودجوش خدمات ارائه می‌دادند و این تعداد به‌جز از خدمات حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران بود.

وی ضمن تشکر از شهرداری در حمایت از ستادهای مردمی گفت: در این ایام ۲۶۰۰ خادم به‌صورت شبانه‌روزی در قرارگاه‌های مردمی و در مراسم جاماندگان اربعین خدمت کردند و ۳۰۰ مبلغ فرهنگی در این مراسم حضور داشتند و به زائران و مسافران به‌صورت ۲۴ ساعته خدمات اسکان، غذا و درمان ارائه شد.

مسئول قرارگاه مردمی اربعین در استان قم در پایان خواستار شروع برنامه‌ریزی‌ها برای مراسم اربعین سال آینده شد و گفت: شهر قم به‌عنوان عمود اول پیاده‌روی اربعین بوده و باید برای سال آینده از امسال آماده شویم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.