کد خبر : 14861
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 اردیبهشت 1403 - 17:48

امروز صورت گرفت؛

بهره‌برداری از طرح بزرگ آبرسانی روستایی در قم

بهره‌برداری از طرح بزرگ آبرسانی روستایی در قم
ایستگاه پمپاژ روستای بیدهند و مخزن ذخیره آب روستای کرمجگان با بودجه‌ای بالغ بر ۳۳ هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ امروز خط لوله انتقال آب شرب به روستاهای شهرستان کهک و ایستگاه پمپاژ روستای بیدهند با حجم ۷۵۰ مترمکعب و ایستگاه پمپاژ روستای کرمجگان با حجم یک هزار مترمکعب با حضور فرمانده سپاه استان قم، مدیرعامل شرکت آبفا قم، مسئول بسیج سازندگی سپاه قم، فرماندار کهک، دادستان کهک و برخی مسئولین دیگر و مردم این روستا به بهره‌برداری رسید.

در انتقال آب به روستاها از هشت ایستگاه پمپاژ استفاده شده است
در مراسم افتتاحیه این پروژه آبرسانی که در مسجد فاطمه الزهرا روستای کرمجگان برگزار شد مهدی نظرزاده، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گفت: این طرح بخشی از طرح آب‌رسانی پایدار به ده‌هزار روستا است که طی دو سال به بهره‌برداری رسیده است.
وی با بیان اینکه مخزن ذخیره آب کرمجگان با ظرفیت هزار مترمکعب و حجم ایستگاه پمپاژ بیدهند با ظرفیت هفتصد و پنجاه مترمکعب برای تأمین آب این دو روستا ساخته شده است گفت: در این طرح حدود چهارهزار پانصد متر خط لوله انتقال کار شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان با اشاره به اینکه برای انتقال آب به این روستا از هشت ایستگاه پمپاژ استفاده شده است، گفت: آب با هزینه بالا و زحمت به این روستا می‌رسد که مصرف‌کنندگان باید در مصرف این آب نهایت دقت را داشته باشند.

بسیج سازندگی گره‌گشای مشکلات کشور است
همچنین در این مراسم سردار موحد، فرمانده سپاه قم با اشاره به اینکه بسیج سازندگی گره‌گشای مشکلات کشور و  قشر محروم است، اظهار داشت: بسیج سازندگی در عرصه‌های مختلف خدمت‌رسانی می‌کند.
وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که جز کار جهادی و انقلابی نمی‌توانیم این کشور را به اهداف خود برسانیم.
فرمانده سپاه قم افزود: خدمت‌رسانی بی‌منت جهادگران زیر سایه ولایت تبدیل به یک قدرت الهی می‌شود که می‌تواند هر سدی را از بین ببرد و در آبادانی و پیشرفت کشور فعالیت کنند.
وی خاطرنشان کرد: پروژه آبرسانی افتتاح شده زودتر از زمان‌بندی صورت‌گرفته با مهندسین جوان و انقلابی به بهره‌برداری رسیده است.

طرح آبرسانی به مدت ۲ سال به بهره‌برداری رسید
همچنین در این افتتاحیه علیرضا ایراندوست گفت: عرصه‌های خدمت‌رسانی بسیج سازندگی قم بسیار متنوع و گسترده است و اکنون این نهاد با برخورداری از نیروهای جهادگر متخصص خود در اجرای طرح‌های فنی و عمرانی بزرگ به مجموعه مدیریت استان کمک می‌کند.
وی افزود: طرح‌های بزرگ بسیج سازندگی استان همچون طرح آبرسانی توسط گروه‌های جهادی متخصص انجام می‌شود و جهادگران ما برای خدمت هرچه بیشتر به مردم با تمام توان در میدان حاضر هستند.
رئیس سازمان بسیج سازندگی قم اضافه کرد: این طرح را سازمان بسیج سازندگی با همکاری اداره کل آبفای استان اجرا و در مدت دو سال به بهره‌برداری رسیده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.